stoppa matchen

Nu går skam på torra land.

Posted in Allmänt by Micke on juli 25, 2007

Något är det som har hänt. På vägen till jobbet idag så blev jag helt plöstligt sugen på att lyssna på den sliskigaste, vidrigaste och bögigaste synthpoppen världen har skådat. Men eftersom jag är bodylobotomerad så är inte min iPod fullmatad med den typen av smörja direkt. Så Magnetic Fields och falubandet Blipp! fick praoa som Erasure idag. Inte helt illa faktiskt. Med ett fånigt flin på mina läppar sätter jag mig vid mitt skrivbord och jag tycker inte ens att det är jobbigt när kunderna är jobbigare än vanligt.

Jag måste bara våga formulera känslan för mig själv bara. Men det kommer, det kommer.

Kan det inte bli Fredag nu?

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. lillasyster said, on juli 25, 2007 at 17:36

    Jag kan upplysa dig om att jag sitter i en telefonväxel. Jag har inte ens rätt att koppla till kundtjänst, bara att hänvisa. Så vi kan faktiskt inte hjälpa dom arga kunderna som ringer eftersom vi som sagt var inte är en kundtjänst. Däremot, om dom säger dom magiska orden att dom vill prata med en chef, ja men då får dom väl det så slipper du få dom. Men annars så har vi ingen rättighet alls att hjälpa kunderna mer än att slussa dom vidare till andra människor. Och det är inte ens vårat fel att vi måste slussa vidare dom eftersom telianer verkar ha en förmåga att inte meddela när dom går på semester, har tjänsteledigt, går på lunch eller något annat viktigt som faktiskt gör att dom vi måste slussa runt kunderna. Nåja. Dom arga kunderna kan inte göra mig någonting, det är ett förbaskat bra jobb och jag är tokigt nöjd över det. Även om utbildningen är krånlig och bökig.
    Idag hade jag tex en hel lektion om personalkatalogen för er, där bla. du fick leka objekt. Så nu vet jag vem din chef är, vilka du jobbar med osv. Jag har koll på dig, bara så du vet :P

  2. trettinian said, on juli 25, 2007 at 17:59

    Era problem beror på vårat största problem. Det föratag jag olyckligt nog slavar åt er genomsyrat av ett gigantiskt NAP*-tänk.

    Fan, jag trodde det var vi på Telia som hade makten och kontrollen! Nu blir jag orolig på riktigt!

    *NAP = Någon Annans Problem


Kommentera

