stoppa matchen

Arvika min vän…

Posted in Allmänt, musik:, vänner: by Micke on juli 18, 2007

Posttraumatisktstressyndrom (är det ens ett riktigt ord?). Sitter hela dagarna och funderar och tänker på hur kul jag har haft. Det är förstås toppen att jag hade en bra vecka i Värmland men den roligheten jag hade då gör ju att den tråkighet jag har nu känns så mycket tyngre. Så, jag plitar ner ännu en post om årets hittils bästa vecka (med lite tur så blir Visby en jävla resa också)!

  • Årets t-shirt: Tjejen med asiatiskt utseende som stolt poserade med texten ”Gratis Guling” på bröstet.
  •  Årets grogg: Svarte Besten 1.0 och 2.0. Den första, Jäger och cola var en ordinär grogg med bra bett. Men 2.0 alltså. Jägermeister och Jim Beam. Smaksensation som jag fortfarande ligger och drömmer om på nätterna.
  • Årets camp: Härskarns hov. Dom fantastiska personligheter och det vansinne jag möter där år efter år ger mig energi och kraft att klara av resten av årets lite gråare dagar. Jag är djup tacksam för att ni en än gång med varsam hand och knutpiska visade mig in i galenskapens fålla för att under blodröd måne dansa ända in i soluppgången. Och detta var ändå det lugnaste året hittils.
  • Årets norrman: Den stackere vars ansikte Biffen förvandlade till en calzone med extra mycket ost.
  • Årets idiot: Den stackere vars ansikte Biffen förvandlade till en calzone med extra mycket ost.
  • Årets låt: ”Like desperados waiting for the train”. Har ingen aning om artistens namn eller om låten ens heter så. Men jävlar vilken känsla det är. Banditer som ligger och väntar. På ett tåg. Vad drev dom dit? Vad är deras historia? Hur känns det att vänta? För väntar gör dom. På ett tåg.
  • Årets tekniska innovation: FM-sändaren.
  • Årets sportresultat: När GAIS i min frånvaro lyckas säkra sex poäng mot Trelleborg så funderar man på om man inte ska sluta med att gå på fotboll helt och hållet. Killen som fick spjutet i ryggen är en klar bubblare till denna utmärkelse men grönsvart ligger lite närmare mitt hjärta än friidrottare i tajts.
  • Årets rehab: Johannes, Olga, Oskar och Emma med bihang. När man kom ner till dom lite då och då kände man att det gick lite lugnare till. Och med ålderns plötsliga inträdande är det nödvändigt att varva ner några timmar per dag. Med det menar jag inte att dom var nyktra eller så utan snarare att vansinnet emellanåt tär för hårt min usla själ.
  • Årets militanta kamp: Lazer-Stefan som slänger ett ölglas i ansiktet på VNV-Ronan. Förvisso var glaset av plast och urdrucket men ändå.
  • Årets ”Man kan ju göra så men det är fan inte rätt”: Härskarens tröja som han och Satan svängde ihop av lite upphittad taggtråd.

n896630213_817007_6361.jpg

Jag och Löfblad njuter av Svarta Besten

(versionsnummer oklart). Foto: Löfblad 

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Khadhaver said, on juli 20, 2007 at 04:14

    The Highwaymen – Desperados waiting for a train …jag gick igenom exakt samma musikaliska trauma efter Arvika 2006. Fan ta er Rättvikscamp. ;D

  2. IntMurr Från Falun said, on juli 20, 2007 at 17:22

    Jim Beam och vitt vin är icke att förglömma. Tur att den muggen var svart så att man inte såg äcklet…

  3. trettinian said, on juli 20, 2007 at 17:51

    Hehe, ja, men den ”groggen” var så jefla äcklig så den fick inte ens något ordentligt namn.

  4. […] Arvikafestivalen: Börjar förvandlas till en institution i mitt liv. Åker dit av gammal vana år efter år och faktum är att jag trivs bara bättre och bättre med leran, emos, hovet och vansinnet. Den ventil och den totala eskapism Arvika innebär för mig går inte att underskatta. Det planeras redan semester omkring nästa års datum. […]


Kommentera

