stoppa matchen

Ännu en måndag i allsvenskan

Posted in fotboll:, GAIS by Micke on juni 25, 2007

Jaha, det var ju lite av ett antiklimax det där. Båda klackarna var oengagerade, båda lagen var usla. Hur slutresultatet kunde skrivas till 1-1 är väldigt underligt med tanke på att inget lag hade några ordentliga målchanser. Men vafan, Tobiasson fick göra något sorts bicacletamål och hörnan som AIK fick innan 1-1 var ingen hörna. Utöver det lyckades jag i fyllan och villan registrera 1 (ett) skott på mål från GAIS sida och vad AIK höll på med vet fan inte jag. Alltså, en vanlig måndag i allsvenskan där båda lagen är mer rädda för att förlora än dom har vilja att vinna. Det blev lite fart i GAIS anfall när Sheriff Suma, ja han heter så på riktigt, blev inbytt. Men det räckte ju förstås inte ända fram.

Att vi fick Wilton fullständigt ur balans med våra ramsor är hysteriskt roligt. Han lämnade GAIS för AIK och det är ju naturligtvis inget vi tappra (långsinta?) atleter glömmer i första taget. Hur som helst så drog killen på sig ett gult kort som han utan problem hade klarat sig ifrån om han hade behållit kylan och inte reagerade så hårt på vårat förakt.

Skrev visst upp mig på bussen som tar mig till Grimsta IP och bortamötet mot Brommapojkarna på söndag. Det var verkligen inte planerat i förhand men jag tror fan det kan bli en rolig resa. Brommapojkarna borta.Ni hör ju hur hett det låter.

Nu känner jag att oceaner av ledig tid flyter ut framför mig. Undrar vad jag ska sysselsätta mig med imorgon…

gaisaik.jpg

Dulee Johnsson får känna hur det kan vara med fysisk smärta. 

 

Kommentera

