stoppa matchen

Förkyld.

Posted in Allmänt, GAIS by Micke on juni 23, 2007

Ja, där kom den. Efter dom senaste dagarnas syndande så bröt den ut. Förkylningen. Det är i och för sig ingen sån där ”ligga-död-och-yra-om-talarstolar-förkylning” men ändå. Förhoppningsvis har jag repat mig tillräckligt mycket för att orka med GAIS – SolnaAIK på måndag. Det är mycket prestige och modern historia som gör att gnaget nästan är i samma liga som blåvitt vad gäller förakt och avsky. Hörde att för samlingen är flyttad till Gamle Port. Det är en klassisk gaiskrog men då mitt aktiva supportande inte sträcker sig så hiskeligt långt tillbaka i tiden så har jag faktiskt inte hunnit med att vara på GP tidigare. Ska bli kul att pröva något nytt, hur nytt en krog nu kan kännas, och så passar jag på att tacka Dubliners för dom åren som har varit.

gais-aik-25-juni-19-00.jpg

Midsommar då? Jo, det blev bra tillslut det också. Jag, Johannes, Emma, JimPe och Lisa hade den goda smaken att dra hem massa sprit och kakor till Hector och Sus. Väl där så blev det en del smådrickande och trevligt umgänge. Precis som det ska vara med andra ord. Vem orkar planera stugabesök i skärgården flera månader i förväg? I vilket fall som helst så regnade det hela dagen så det hade ändå inte varit något kul att vara utomhus.

Förkyld på semestern, hur värt är det liksom?

Kommentera

