stoppa matchen

Blä!

Posted in Allmänt, fotboll: by Micke on juni 5, 2007

Nu när sommaren är här på rikigt så är det verkligen genuint värdelöst att sitta inomhus och jobba hela dagarna. Kanske är dags att begära förflyttning till produktion eller något så man får gräva ner kabel. Å andra sidan kanske inte det roligaste som finns när det regnar ute.

Ikväll ska jag dricka öl på kyrkogården. Det blir trevligt.

Imorgon ska jag aktivt ta avstånd från nationalstaten. Har bara inte kommit på något bra sätt ännu. Jag missade chansen att arbeta. Det hade på något sätt kännts så passande att arbeta på nationaldagen. Men det får väl bli att glo på video hela dagen eller något annat icke produktivt.

Det är ju även match mellan Island och Sverige imorgon. EM-kval och hela den biten. Har dock inte bestämt mig för under vilka, om det ens blir några, former jag ska avnjuta spektaklet. Hemma är inte så troligt med tanke på att mina kombos inte förstår storheten i fotboll. Krogen är mest jobbigt och jag har inte hört om någon av mina mer upplysta/förtappade kamrater ska ha hemmasittning. Det ger sig väl antar jag.

Jag vet inte vad det är men min entusiasm för landslaget har verkligen sjunkit som en sten i vatten sedan Mellberg slutade vara lagkapten. Ljungberg har liksom inte samma pondus och framför allt inget skägg.

mellbergvsljungberg.jpg

Mellberg visar flanen med frisyren (Ljungberg) var skåpet ska stå.

Kommentera

