stoppa matchen

Jaha, bestulen igen.

Posted in Allmänt, fotboll:, GAIS, lek & spel: by Micke on maj 29, 2007

IFK slog oss med en billig straff. Det var en domartabbe som fällde avgörandet. Det enda goda i det är att det inte var GAIS som vek ner sig i alla fall. Nya friska tag och hela skiten är såklart önskvärt men det känns ändå så jävla bittert. Jag har detaljstuderat straffsituationen och jag kan inte dra någon annan slutsats än att straffen är sökt. Självklart är det sökt. Vi hade gjort likadant men jag tycker ändå det är så jävla surt.

Jag var ju inte på derbyt, skäms på mig, utan tillbringade istället kvällen på ett hotell ute vid Stigs Center. Teamaktivitet med jobbet var det som stod på schemat. Det var faktiskt på det stora hela en trevlig tillställning. God mat, god öl och en del goda skratt. Det var lite kul att vi slängdes in i ett lajv. I och för sig ett väldigt simpelt och inte särskilt svårt scenario men ändå. Det var ett företaget Mordmysterium som höll i det hela. Alla fick en karaktär, ett kuvert med lite props och info och en tydlig målsättning för karaktären.  Sen släpptes vi lös i lokalen och huvudplotten gick ut på att lösa mordet på John Doe. Enkla grepp och kollegor som faktiskt satsade lite på rollgestaltning gjorde att det blev ganska roligt. Jag tycker hela upplägget är genialt i sin enkelhet. Det är uppenbarligen ett gäng lajvare som ligger bakom detta och dom har helt enkelt hittat en nisch där man med väldigt enkla medel, jag säger inget om förarbetet då det kändes väldigt ambitiöst, får folk att ha kul genom att helt enkelt under lekfulla former introducera levande rollspel för svenssons utan att en enda gång nämna ordet lajv, rollspel eller teater. Dessutom drar dom nog in en del pengar på detta och det är ju bara att gratulera i så fall. Utöver det så kan dom ju återanvända scenariot hur många gånger som helst.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Niclas said, on september 1, 2008 at 23:14

    Jag var också på en sån grej förra veckan! Hur kul som helst. Vi skrattade galet mycket.
    Det var nog inte samma företag tror jag. Dom här heter Mordgåtan, http://www.mordgatan.se


Kommentera

