stoppa matchen

Två timmar

Posted in Allmänt by Micke on maj 28, 2007

Två timmar. Exakt så mycket sömn får man en normal natt i mitt liv just nu. Inte ens i lördags när jag kom hem lagom mysfull lyckades jag sova. Natten mellan torsdag – fredag förra veckan lyckades jag sova. Då vaknade jag klockan ett på dagen efter att ha somnat någon gång vid fem på fredag morgon. Så rent tekniskt var det inte ens en normal natt, bara en längre stunds sammanhängande sömn. Det är helt sanslöst. Det är ju så jävla uppenbart varför jag mår så jävla skumt när jag aldrig hinner återhämta mig ordentligt. Jag börjar nästan bli lite rädd för mig själv snart. Jag klarar ju av mitt jobb som det är just nu men inte mycket mer. Det är en galen jävla drönartillvaro man för. När man har jobbat sina åtta timmar är man på tok för trasig/trött för att ens orka styra upp något som ens kan likna ett socialt liv. Man åker hem och klämmer på datorn, spelar något spel och ligger och läser hela natten. Läsning och spel är ju i sig inget jag vantrivs med att sysselsätta mig med men det är det enda jag orkar befatta mig med. Så jävla tråkigt. Det står väl inte på innan jag plockar upp Franz Kafka och då har jag blåst hjärnan fullständigt. Vem vet, jag kanske rent utav kanske förstår hans böcker i mitt trötthetsdelerium.

Inget mejlsvar från min sjuksköterska ännu. Hon kanske är på semester? Då måste jag säga att det är lite oproffsigt att inte ha ett out of office-svar på sin brevlåda. Eller så är dom lika överbelamrade som vi är på mitt jobb. Om så är fallet så lär det ju dröja ett tag innan jag kan räkna med ett svar.

Egentligen mår jag ju ganska bra men det märker man inte av särskilt mycket just nu. Tyvär. Jag vill ju vara glad och trevlig.

Kommentera

