stoppa matchen

Heja GAIS, för helvete!

Posted in fotboll:, GAIS by Micke on maj 28, 2007

Idag smäller det så in i helvete i Ullevis betong. Första derbyt för säsongen är här och jag kan på grund av mitt jobb inte gå på matchen. Så sjukt bittert. Men man får hitta något bra i alla fall och det är att jag inte kommer att ge IFK Fiffel-och-båg någon entrepeng. Vilket självklart är jävligt fjuttigt om man ställer det i relation mot att vara där och stötta järnet. Men det är alltid något.

Matchen då? Det realistiska är ju förlust för våran del. Blåvitt verkar vara ett vassare lag än oss i år och på papperet ska vi ju få stryk. Men det där berömda papperet betydde inte ett dyft på stockholms stadion för några veckor sedan. Så nog hoppas man alltid. På att Dime ska vara lika vass som vi vet att han kan vara, på att Holmberg ska få frispel mot ”farfar” i IFK-kassen, ja, det är på hoppet man lever.

Hoppas dom är så dumma så att dom tar ut Selakovic i startelvan. Han har liksom lite annat att tänka på. Läste att han skulle få ledigt från rättegången idag för att kunna ladda inför matchen. Alltså, hur många andra åtalade i det här landet kan ta ledigt från en pågående förhandling för att dom måste ladda i lugn och ro? Lika inför lagen – my ass.

Edit: Okej, läste nyss på aftonbladet (jag ber om ursäkt för det men jag har adblock igång så man kan säga att jag gratisläser) att Selakovic tydligen dök upp till dagens förhandlingar. Men ändå.

derby28maj01.jpg

Kommentera

