stoppa matchen

Nej fy fan.

Posted in Allmänt, musik:, TV & Film by Micke on maj 26, 2007

Just nu känns det inget vidare. Har en skum känsla av obehag som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera. Så i något sorts terapisyfte så fläker jag ut mitt känsloliv på internet så att vem som helst kan läsa, peka och skratta. Inte för att jag orkar bry mig om särskilt mycket alls just nu men jag kan i alla fall stoltsera med att jag har börjat min nya bana. Total och naken ärlighet inför mig själv och framför allt inför mina känslor. Det är bara det att allt är så komplext och så svårt att sätta ord på. Det är verkligen inte så att jag går omkring och mår piss och skit konstant hela tiden. Men ändå, det är något som gnager och jag blir så frustrerad när jag inte kan klura ut vad det handlar om. Dom stora dragen är jag klar med, det är i detaljerna jag tror det brister. Kan det vara så att det är undertryckta känslor och funderingar som jag helt enkelt inte vågar släppa fram? Kanske, kanske inte. Har skickat några mejl till företagsläkaren och frågat om man kan få komma förbi och snacka lite. Bara det inte slutar med några jävla tabletter. Då slår jag doktorn i ansiktet och springer därifrån. Det jag behöver hjälp med akut är min totala brist på sömn. Och det finns ju egentligen bara två sätt att angripa det. Antingen får man ta någon medicin innan man ska sova (dåligt) eller så får jag se till att komma tillrätta med mina problem så att jag får ro nog att kunna sova på nätterna (bra).

Imorgon, eller idag då enligt bloggens kalender, så ska jag och Love inviga ”Punksommar2007” med folköl, bandare och utomhuskröka. Oavsett väder så är tanken att det blir bandare, park och bra musik. Jag själv är ju inne på deppfest med Joy Division som ledstjärna men jag vet inte om det kommer att falla i god jord hos mina tilltänkta svinerikamrater. Är det någon som känner till någon bra cykelparkering med tak vi kan sitta under om vädret skulle råka håna oss?

Det är mycket New Order just nu (som för övrigt har lagt ner verksamheten). Det kan vara ett av världens fem bästa band. Skinny Puppy, Nitzer Ebb, Joy Division,  Download och då tidigare nämnda New Order. Så ser min lista ut den här veckan. Noterbart är att det i SkinnyPuppy och Download är samma (i alla fall om man är en aning liberal vad gäller medlemskap i dom olika grupperna och då särskilt sedan Dwayne dog) folk minus sångaren från Skinny Puppy och detsamma gäller i princip förhållandet mellan Joy Division och New Order. Så man kan om man hårddrar det lite säga att veckans topp fem lista består av tre band egentligen.

Sprang även på den här artikeln om Anton Corbijns kommande film om just Joy Division. Det är helt sjukt vilka förväntningar jag har på den filmen. Om den ens är hälften så bra som jag vill att den ska vara så blir det världens bästa film någonsin.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mikeal Kronlund said, on januari 19, 2008 at 13:57

    Jag, Mikael Kronlund, har arbetat i många år med människor som har problem bl.a. med undertryckta känslor. De undertryckta känslorna kan bl.a. leda till fysiska problem och en mycket hög inre stress som kan visa sig som depression, ångest m.m. Ni får gärna kika in på min hemsida. Med vänliga hälsningar Mikael kronlund


Kommentera

