stoppa matchen

Jag darrar

Posted in Allmänt, GAIS by Micke on maj 22, 2007

Det såg ju så bra ut. Var precis lagom trött, somnade fint och jag kände för en gångs skulle någon sorts inre frid. Men nu, kl 03:21 så har min kropp eller vad det nu är som styr det hela, fått för sig att jag är utvilad. Det är jag naturligtvis inte. Håller jag på så här så har jag ju exakt hur mycket tid som helst till förfogande. Kanske jag ska ta och skriva en bok eller två. Vi får se.

Det är verkligen på natten man känner sig som mest utlämnad till sina känslor och tankar. Lite som att den bubbla man har omkring sig som håller galenskaperna i schack blir tunnare på natten. Dåliga saker glider fram mycket lättare. Det är obehagligt.

Oh, föresten så förlorade GAIS med 3-0 mot Kalmar FF igår. Finns det någon rimlighet bakom det? Vettefan, vi sög stenhårt och Kalmar styrde matchen exakt hela tiden. Fantastiskt tråkigt för oss och lite av en orättvisa för inte ens i Kalmar är det någon spm bryr sig om Kalmar FF. Derby mot DSS på måndag. Då ska det flyga gröna raketer.

Nåväl, tillbaka till sängen och tröstlöshetens svarta djup. Jag kommer att ligga och vrida mig i några timmar tills det är ljust och några timmars dvala på det. Börjar sent så det finns tid att vila. (Och vid en genomläsning av nattens inlägg så inser jag att det finns klara emo-tendenser här. Det är verkligen inte meningen men jag tänker inte idka självcensur heller. Kommer ett längre inlägg på emo-temat inom kort)

Kommentera

