stoppa matchen

Kraftlös

Posted in Allmänt, Jobb by Micke on maj 19, 2007

Nä, idag är ingen bra dag. Tvingade upp mig själv till jobbet och min spontana känsla när jag klev innanför glasdörrarna var en lätt panik följt av en dos illamående. Jag trivs verkligen inte med mina arbetsuppgifter. Det är verkligen dags att leta efter en annan sysselsättning. Man har funderat lite på att kanske studera till något. Men att gå ner så mycket vad gäller inkomst känns inte som ett rimligt alternativ. Dessutom vet jag ju inte vad jag vill syssla med när jag blir stor. Ska man sätta sig i skolbänken igen så gäller det banne mig att se till att man har en plan som håller.

Ikväll ska Elin och Johanna fira sin gemensamma födelsedag. Det är lite kul kuriosa att jag har haft tre flickvänner som är födda samma dag. Att två av dom dessutom är riktigt bra kompisar är ganska kul det med. Men då jag jobbar imorgon så blir det en artighetsvisit och snabbt hem till sängen och sömnlösheten. För sova ordentligt, det klarar jag inte av. För en sån som mig är det lite av en katastrof. Jag har aldrig haft sömnproblem tidigare. Visst, det har varit lite knas på sista tiden men det är ju under full kontroll numera. Vad fan kan det bero på?

Jag sitter och fingrar på mobilen men vågar inte ringa det där samtalet. Kraftlös. Orkar inte. Vill inte. Törs inte.

Kommentera

