stoppa matchen

Jag fick lite roligt idag med.

Posted in Allmänt by Micke on maj 19, 2007

Hittade en ogjord lista borta hos skinheadxbarbiedoll, som för övrigt är den roligaste blogg jag läst på länge.

FÖRSTA. . .
Riktiga jobb:

Måste vara mitt gigg på äldrevården för några år sedan. Numera sitter jag som slav på sveriges största ISP och vantrivs rejält.
CD-skiva:

Vill minnas att det var något med Guns n´Roses. Ja, på 80-talet. Genuint värre i slease-tider som dessa.
Piercing/tatuering:

En drake som biter sig själv i svansen på höger axel. Fick jag välja idag skulle jag nog inte ha gjort den men den får sitta kvar som någon sorts ”så tänkte jag då” manifestation. Min första piercing tog jag på mig själv i underläppen. Det blödde som fan men det blev ganska snyggt.
Riktiga kärlek:

Johanna. Vi var tillsammans bra länge. Jag verkar gilla det där med långa förhållanden som självdör av tristess och ångest.
Fiende:
Jag kom aldrig särskilt bra överens med mina lärare på mellanstadiet. Det var då jag började ifrågasätta auktoriteter på riktigt. Minns att den första konflikten handlade om att det inte var okej att klottra svastikor på skolans väggar. Så här i efterhand får jag nog ge läraren rätt i det men i övrigt kan jag inte hitta mycket bra med mossig auktoritet från stenåldern.

SENASTE. . .
Biltur:

Var nog när jag åkte bil hem från Borås senast. Det gick på det stora hela bra och var ganska odramatiskt.
Kyss:

Var för några veckor sedan. Fantastiska minnen nu när jag tänker efter. Vilket jag inte borde göra…
Lånebok:
Lånade en bok av Johannes sist, minns dock inte vad det var för något. Antagligen något med rysk anknytning.
Film sedd:
The Ninth Legion, en rysk film om det balla livet i Afghanistan på 80talet. Fantastisk rulle.
Dryck förtärd:
Den billiga ursäkt till kaffe som vi har här på jobbet samt en halvliter vatten.
Mat äten:

En vegburgare i går kväll. Hann inte med någon frukost idag men snart har jag lunch. Blir väl en spännande baguette eller något från macken i vanlig ordning.
Telefonsamtal:

Ion ringde mig igår och frågade om jag skulle med ut på Synthklubben. Jag hade andra åtaganden (jobbhelvetet) och avböjde tyvär. Ångrar mig lite idag.
Skiva spelad:

Spelaren står nästan alltid på random men den skiva jag senast lyssnade igenom helt var Wipeout´s utmärkta ”Anthems For the Underachievers”.
Irritation:

Oj, jag vet inte om det är någon bra idé att gå in på detta igen. Men visst, ett generellt missnöje över min livssituation just nu är ju ett tema som är kärt och populärt. Men å andra sidan är jag galet trött på att vara depp när jag vill vara pepp.

JAG. . .
Vill ha:
En enda lite bekräftelse på att jag är på väg åt rätt håll.
Borde:
Sluta älta saker så förbannat länge.
Önskar:
Fred på jorden, utplånadet av fattigdomen och en rejäl jävla brakfylla.
Hatar:
Justnu? Mest mig själv faktiskt. Men det är inte så dramatiskt som det låter. Det är ett långsamt molande självhat och väldigt beskedlig. Jag tolkar det som närmast nyttigt att idka lite självkritik mellan varven.
Är rädd för:
Att bli sårad.
Hör:
Interpol – Slow Hands
Undrar:
Om nu Statoil på Vasagatan alltid har öppet, varför har dom då lås på dörren? Varför har kamikazepiloter hjälm? Vilken färg får en smurf om man stryper den? Är jag omtyckt?
Ångrar:
Min egen feghet. Att jag har så förtvivlat svårt att vara rak med saker jag tycker och känner.
Älskar:
Stunderna då jag mår bra. Jag dyrkar dom och alla som hjälper mig dit.
Sjunger:
Nej. Inte annat än Internationalen på första maj.
Gråter:
Det har hänt fler gånger dom senaste månaderna än under hela mitt tidigare liv. Ett tecken på att jag har hamnat mer i samklang med mitt känsloliv eller har jag bara blivit patetisk?
Har en dagbok:
Du läser den just nu.
Gillar att laga mat:
Nej, jag tycker det är bland det tråkigaste som finns.
Har en hemlighet jag inte delat med någon:
Ja. Och jag tänker inte publicera den här.

FÖREDRAR. . .
Gos eller hångel:

Hångel, helt klart. Gos är så . . . gosigt?
Te eller kaffe:
Kaffe. Tveklöst.
Mörkt eller ljust öl:
Både och. Varför begränsa sig? Man blir ju rolig av båda.
Rött eller vitt vin:
Vitt. Rött är nästan uteslutande bara strävt och tråkigt.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. ion said, on maj 21, 2007 at 11:55

    Jo, jag ringde. Men det lutate med att jag också stannade hemma. Jag ångrade mig lite jag också :-)


Kommentera

