stoppa matchen

Utgång i Göteborg

Posted in Allmänt, Bakis by Micke on maj 17, 2007

Igår firade jag och Elin vår seperation förra året med lite mingel och kalas. Min bror och jag för den billiga ölet, café publik för dom fina DJ-killarna och Svanen på Jazzhuset för lite indiekänsla. Helt okej utekväll med andra ord.

Det är lite skumt men ändå positivt att hänga med någon som man har delat så mycket med. Hur länge var vi ihop? Typ fem år om jag inte minns fel. Det är hiskeligt lång tid när man tänker efter. Jag tycker det är helt grymt att vi är bra kompisar fortfarande. Jag har i och för sig som princip att fortfarande vara på god fot med mina ex men det kanske inte har fungerat så bra alla gånger men med Elin har det fungerat perfekt. Vi respekterar fortfarande varandra och det känns bra.

Och så lite uppdatering på känslofronten; Tackar som frågar! Jodå, det går bättre och bättre det här. Snart är jag på banan igen. Kanske kan tyckas lite cyniskt men man börjar ju bli van numera och med ålder kommer erfarenhet av hur man fungerar och vad man behöver göra för att bearbeta sina problem. I mitt fall så har en del alkohol och terapisamtal med olika personer hjälpt enormt. Men snart är det dags att se över ens livssituation ytterligare. Mer träning, bättre mat och mindre sprit står på dagordningen.

Funderar på att dra upp till Falun helgen den 26 däromkring och vila upp mig en smula. Jag kan komma på mig själv med att sakna stan ibland. Vilket är rätt underligt med tanke på att det mesta som gjorde att jag trivdes där uppe inte finns kvar längre. Men jag gör nog så, åker hem och sätter mig och röker på Kopparhatten i några dagar. Blir fint det.

Jobba till helgen. Det ser jag inte fram emot någonstans.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Szofia said, on maj 19, 2007 at 10:25

    Jag hoppas du med din lilla dalatripp inte tänker missa DERBYT?

  2. trettinian said, on maj 19, 2007 at 13:14

    Självklart kommer jag hem till derbyt. Skala banan!


Kommentera

