stoppa matchen

Vi kom, vi såg och vi segrade. Det var inte helt väntat.

Posted in Allmänt, Bakis, fotboll:, GAIS by Micke on maj 15, 2007

Nyss hemkommen från Djurgården – GAIS uppe i Sthlm och klockan borde vara någon gång i kroken av 05:00 på morgonen. Jag är ett totalt känslomässigt vrak just nu. GAIS sladdrade in ett mål i slutet av första halvlek och jag vågade väl inte riktigt tro att vi skulle klara av konststycket att behålla ledningen i 45 minuter till. När det återstod ca 10 minuter kvar av matchen så inträffar det som jag hitintills i mitt liv får kalla mitt absolut största sportögonblick. Jag började hoppas. Jag började verkligen hoppas. Hela jag skakade inombords och jag klarade knappt av att sjunga några sånger. Samtidigt så slänger Skansen in anfall efter anfall och dom belönas med hörna efter hörna följt på idiotrensningar och en och annat fantomingripande från Dime i gaismålet. Ena stunden ville jag inte titta och andra ville jag bara spy ut min frustration och min ångest över motståndarlaget samtidigt som jag inte ville missa en sekund av den atmosfär vi skapade tillsammans där uppe.

All anspänning jag byggt upp den senaste tiden fick sitt utlopp under dom där 10 sista minutrarna. Jag stod nästan och grät för att jag var så fruktansvärt sugen på att för en liten stund få känna äkta och genuin lycka. När slutsignalen ljöd och saken stod klar exploderade min hjärna inifrån, stort, grandiost och totalt. Jag minns inte mycket mer än att jag stod och hoppade och skrek som aldrig förr. Sann glädje och lycka. För en gångs skull.

Love och Szofia, den här resan måste vi göra om.

Jag mår fortfarande jävligt knepigt av allting som har hänt mig och mitt jag den senaste tiden men jag ska verkligen försöka rida på den här positiva vågen jag känner just nu och försöka använda något så banalt som ett sportresultat för att ta mig ur den här grop jag håller på att gräva åt mig själv.

Dags att försöka sova. Är det någon som har något bra tips på hur man botar sömnlöshet? Jag har sådana enorma problem med att lyckas somna nu för tiden och när jag väl somnar så vaknar jag för minsta lilla. Det kan vara en bil som kör förbi utanför eller det kan vara något jag har drömt. Den senaste helgen har jag nog sovit totalt en 8-10 timmar totalt. Jag har inte sinnesro nog för att ligga still och det är verkligen inte hållbart. Jag vill ju bara vara hel.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Kommentera

