stoppa matchen

Upp och ner i ett hiskeligt tempo.

Posted in Allmänt by Micke on maj 15, 2007

Ja, vafan är det som händer egentligen? Ena stunden är jag småfnittrigt glad och andra stunden sitter jag och stirrar tomt framför mig och tänker de mest deprimerande tankarna ni kan komma på. Det är i alla fall en klar förbättring gentemot förra veckans mentala status, då jag inte klarade av att vara glad alls. Man börjar nästan känna sig lite manisk, om det nu skulle vara positivt.

Har hängt med Klara hela dagen och det var grymt nyttigt. På många plan. Nu har jag en stabil plattform att försöka hitta mig själv på. Eller så jävla stabil är den inte men det är i alla fall en plattform, jag vet var den ligger och jag har bra rutin på att försöka manövrera plattformsjäveln i hamn.

Och ett stort tack till alla er som hört av er och undrat hur jag mår egentligen. Ingen nämnd, ingen glömd men jag kommer att minnas detta när det ska skickas julkort.

Så, bara för att fira att detta blogginlägg inte bara bestod av piss, skit och mörker så publicerar jag ytterligare en sån där ”Fyll-på-med-skit-som-definerar-dig-själv-på-ett-roligt-sätt-lista”.

1 Ta närmsta bok, och slå upp sidan 18, rad 4 – vad står där?

”Han kom med underrättelser till Stalin om de senaste komplotterna på landsbygden”

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan – vad rör du vid?

Min säng. Jag tror jag behöver byta lakan snart.

3. Vad var det senaste du såg på TV?

Första 20 minuterna av Schwazenegger rökaren ”End of Days”.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är.

23:50

5. titta nu på klockan. Vad är klockan egentligen?

23:39

6. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

Bilar som åker på vägen utanför och låten ”Gröna geleklumpar från planeten Xylop” av The Moonlaenders

7. När var du senast utomhus, och vad gjorde du?

För en halvtimme sedan, då jag åkte hem från Klara.

8. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?

Min helgon.net och mina listor på last.fm

9. Vad har du på dig?

NIN tissha, svarta strumpor, svarta jalingar, 5.11 skjorta, en grönsvart stjärna i form av en liten pin samt ett par bdu-brallor som är en aning för små.

10. Drömde du någonting inatt? I så fall – vad?

Sov inget i natt. Däremot låg jag i dvala på en buss full av glada supportrar som pratade om allt och inget. Det var lite av en dröm.

11. När skrattade du senast?

Idag när jag insåg hur sjukt irrationellt jag har betett mig.

12. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

Några blandade posters med Skinny Puppy anknytning, två kepsar på en krok och en löpsedel där jag uppträder som terrorist.

13. Har du sett något konstigt på sistone?

Klaras granne har en smal, svart lömsk katt som verkligen beter sig underligt. Och att måsarna på gården hade blivit matade med en fläskkotlett.

14. Vad tycker du om den här utmaningen?

Jag är ju generellt svag för sånt här trams och den här ”utmaningen” är en av det bättre jag bemödat mig att svara på.

15. Vilken var den senaste film du såg?

The Ninth Legion

16. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

En vassare dator och ett körkort. Sen skulle jag bränna resten på att låta Skinny Puppy spela i pausen på nästa derby.

17. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.

Jag har en återkommande dröm, alltså en sån som har på natten när man sover, om att jag räddar världen från ett förödande atomkrig. Ganska lustigt.

18. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?

Avskaffa äganderätten.

19. Tycker du om att dansa?

Det är så sjukt olika. Vissa kväller vill jag bara dansa hela tiden och andra vill jag bara hänga i baren och prata. Bra ställen har alltså möjlighet att erbjuda både dans och barhäng.

20. George Bush?

Nej, det är inget roligt.

21. Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka… Vad får hon heta?

Dime Jankulowski

22. Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han heta?

GöranAndersIngvarSture

23. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?

Överväga är väl inget svårt. Värre att tänka sig dock. Trivs bra här.

24. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till Pärleporten?

Eftersom Gud inte finns så skulle jag bli ganska paff om han sa något. Eller om jag kom till pärleporten överhuvudtaget.

25. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?

Killarna i Kraftwerk. Dom verkar vara ett gäng sköna snubbar.

Kommentera

