stoppa matchen

Rycka upp sig.

Posted in Allmänt by Micke on maj 10, 2007

Så, här kommer mitt tolvstegprogram (som inte är tolv steg, men det får fan duga):

  • Börja träna mer. Som det är nu, någon gång i månaden, håller inte. Två gånger i veckan plus ett motionspass, alltså tre pass i veckan är det jag ska köra. Kräver lite jävla anamma att nå den nivån men det är inte omöjligt. Med mitt schema så vet jag att emellanåt så kommer jag inte att kunna träna så ofta men det är ingen ursäkt för att skita i det i längden.
  • Dricka mindre. Spriten gör mig slö och bekväm. Jag tänker tillåta mig att dricka när det är fest men det där slentriankrökandet utan anledning som jag hittar mig själv i allt oftare den senaste tiden är direkt skadligt. Dessutom känner jag ebehagliga tendenser vad gäller nivån och mängden på det som konsumeras.
  • Äta bättre. 3 gånger om dagen. Inga jävla sötsaker och bort med chipsen. Vatten istället för Läsk. Dieten orkar jag inte ändra på just nu men i det långa loppet så ska jag även börja fundera på vad det är jag stoppar i mig. Jag är en notorisk frukosthoppare. Det är helt värdelöst ur flera aspekter och måste åtgärdas.
  • Sova mer. 8 timmars sömn är ett krav. Sitter ofta vaken för länge och det tär i det långa loppet.
  • Hitta ett nytt jobb. Jag har börjat leta redan men det är inte helt lätt när man inte har papper på att man kan något. Eventuellt att jag börjar plugga till något men att leva på CSN verkar ju helt värdelöst så det bästa vore ju om man kunde gå karriävägen till bättre betalt och reguljära arbetstider.
  • Börja göra musik igen. Jag har inga ambitioner vad gäller kvalité eller någonting men det är kul att pilla med ljud. Som det är nu får det bli mjukvarupluggar och laptopen. Ska tjata på Love också. Rectal Autopsy är ett för bra koncept för att bara ligga och vila.

Så, det är målsättningarna för den kommande månaden. Jag ska ha kommit igång med allt det här innan maj är slut.

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. hector said, on maj 11, 2007 at 04:19

    Hoppas du klarar att rycka upp dig, du har ju gjort det forr. Man blir ju latt orolig nar man sitter pa andra sidan polen och laser allt du skriver.

  2. Johannes said, on maj 11, 2007 at 09:09

    Du har mitt fulla stöd! Även jag har tänkt ta tag i träningen och styra upp mig allmänt. Har inte druckit läsk på flera dar och har inte tagit hissen på ett par dar heller. Bara säga till om du behöver support eller bollplank. :)

  3. Erik said, on maj 11, 2007 at 09:16

    Det låter bra. Du får lita till inbördes hjälp!


Kommentera

