stoppa matchen

Fortsatt självömkan

Posted in Allmänt, Jobb by Micke on maj 9, 2007

När man mår som jag gör är ingenting bra. Absolut ingenting. Idag har jag verkligen fått klistra på den mest plastiga och lismande attityd jag kan uppbringa för att inte börja skälla ut folk på löpande band. När man jobbar med kundservice är det verkligen ingen bra grej att det enda man egentligen vill göra är att ligga hemma under täcket och grinande skaka sig själv till sömns. Som grädde på moset så har inte ens halva arbetsdagen förflutit ännu. Jag kommer att gå under. Någon gång vid sju ikväll kommer jag brista totalt och förklara exakt vad jag tycker och tänker om kunder som inte ens tar sig tid att läsa manualen innan dom sätter sig i en timmes telefonkö för att skälla ut någon på grund av att deras egen bristande kompetens.

Jag har till skillnad från för några timmar sedan kommit fram till vad det är som fattas mig. Och det är fan inga lätta saker. En till mig mycket kär person förklarade att man måste bortse från meningslösheten och hitta lyckan i dom små sakerna. Visst håller det tänket på ett plan men idag klarar jag inte av att tänka så. Jag måste få känna en helhet, en total och fullständigt ärlig helhet där jag inte kompromissar med någonting över huvudtaget. Jag vill bara vara sann. Ska det vara så jävla svårt?

Jobbet ja, som jag redan har öst ur mig om. Jag måste verkligen hitta något nytt att syssla med. Den här drönarexistensen jag genomlider just nu är fan ingenting man kan utsätta en människa för.

Jag måste verkligen styra upp den här skutan jag sitter i nu för den håller på att förlisa.

Kommentera

