stoppa matchen

Vi blandar högt och lågt.

Posted in Airsoft, Allmänt, GAIS by Micke on maj 7, 2007

Jadå, helgen blev en salig blandning av både det ena och det andra. Fredagen avnjöts i all stillhet med hemmsittning, slösurfande och lite spelande på min fina dator. Helt lagom och precis den typen av avslappning man kan behöva mellan varven.

Lördagen inleddes med lunch och öldrickning tillsammans med Sofia och hennes hundar. Farligt med solsken och 29 kronors öl sådär mitt på dagen. Jag kände mig i alla fall lite på gång där med en begynnande fylla, pinsamt nog så går jag igång rätt bra på två bärs, men det blev ett avbrott i verksamheten då vi rörde oss ifrån Villa Belparc. Sofia fick något sorts spel och tjatade ut mig på Monochrome på kvällen. Sagt och gjort, det dansades lite, snackades lite och det snattades öl. Trevligt på det stora hela men då moderlandet krävde en insats på söndagen så blev det tidigt hemgång för min del.

Airsoftspel när man är bakis är väldigt intressant. Huvudet bultar, man är helt uttorkad och varenda steg an tar bultar i huvudet. Morgonen började bra då ingenting av det jag tänkte ha på mig fanns i lägenheten. Så kan det gå när man lånar ut grejer. Inte är jag bitter över det och jag har ju inte varit bäst i världen på att se till att grejerna har kommit till rätta. Hur som, då fick det bli berezka istället och det är ju coolt det också. Nästa motgång kommer när det visar sig att min bössa har rasat totalt. Det roliga med det är att jag lånade ut bössan till ett spel jag inte kunde vara med på och får tillbaka den helt paj utan att någon sagt något om att den har pajjat. Johannes uppträdde som en räddande ängel och lånade ut sin bössa till mig och då blev jag lite gladare igen. Spelet då? Jovars, jag satt mest i skuggan och var bakfull hela dagen så det var ju skoj. Eller inte, men det var ett intressant upplägg på spelet i alla fall.

Idag är det då måndag igen, GAIS spelar match ikväll och det mesta pekar på att jag inte kommer kunna se den då jag slutar klockan 20 och matchen börjar 19. Trist värre. Men å andra sidan, om jag inte går på matchen så lär dom ju vinna med 5-0 och laget kommer storspela. Så jag bjuder på det.

Kommentera

