stoppa matchen

Snälla någon, förklara detta för mig.

Posted in musik: by Micke on april 29, 2007

Jag har just börjat en färd mot mot inre mörker. Och vad hittade jag om inte det mest fruktansvärda, misantropiska och ondskefullaste (heter det så?) du över huvud taget kan tänka dig.

Bandet är Immortal, mest kända för sin enormt fula corpse paint. Låten heter Call of the Wintermoon och som ni ser så har videon ingenting med vintermånar att göra. Jag är kär.

Men… Varför?

edit: Exakt 2.42 minuter (det måste vara ett tecken från ebm-gudarna) in i klippet utspelar sig det mest underhållande jag någonsin sett på film. Killen till höger, kolla in hans demoniska rörelsemönster!

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. hector said, on april 29, 2007 at 21:10

    Micke, nu är jag upprörd. Du lurade mig att se på denna video, även om det är att använda video i sin vidaste betydelse, och nu vill jag omedelbart ha tillbaka dessa 3 minuter av mitt liv!

  2. Erik said, on maj 1, 2007 at 14:30

    ”In 1994, Attila was invited to perform vocals on De Mysteriis Dom Sathanas after Mayhem’s then-vocalist Dead committed suicide”.

    Vokalisten Dead är alltså, numera, död. Vilka entusiaster!

  3. Olle said, on maj 1, 2007 at 21:14

    Hahahahahahaha! Så här roligt har jag inte haft på länge. Det är ju inte bara 2.42 som är rolig, hela videon är ju en kulturskatt. Som bofferlajvare på hash ungefär.

  4. Szofia said, on maj 2, 2007 at 16:15

    Sjukt roligt. Men jag kollade utan ljud, kändes snällast mot själen.

  5. Satan said, on maj 2, 2007 at 23:12

    Yes! Du har äntligen förstått min vän :) om du inte får nog kan du alltid glo på Blashyrkh med Immortal! :D


Kommentera

