stoppa matchen

Världens tråkigaste fotbollsmatch?

Posted in Airsoft, fotboll:, GAIS, Jobb by Micke on april 24, 2007

Igår bevisades med all önskvärd tydlighet varför allsvenskan är så lågt rankad av den fina fotbollsfamiljen i UEFA. GAIS ”spelade” mot Örebor på ett öde Nya Ullevi. Matchen var ett totalt sömnpiller men innehöll dom vanliga ingridienserna som ett enkelt baklänges mål som slarvas in av försvaret och en sen men inte helt orättvis kvittering för grönsvart. Den enda behållningen var att sluta upp med reskamraterna från skåneresan och försöka etablera lite tryck från klacken. Jag dödade min röst men inte hjälpte det,  för fotbollen som presterades lyfte inte ett dugg. Euforin vid 1-1 var förvisso värd biljettpengen men klassen på spelet var så sjukt låg så man skämdes. Rolle har visst uttryckt en önskan att göra lite förändringar i spelsystemet. Kanske är läge att testa en rak 4-4-2 med lite ”moderna” ytterbackar som springer skiten ur sig? Kanske är det dags för bröderna Fribgerg att ta tag i sig själva och inte nöja sig med sin status som supelöften? Kanske den där albanen var en dålig värvning? Fan vet, jag är ingen tränare eller stor fotbollsstrateg men som det är nu så fungerar det inte. Alls.

Rösten söndersjungen och söndersupen gjorde att jag lyckades tjata till mig epost och chatt hela dagen. Fantastiskt vad skönt det är att slippa prata i telefon ibland.

Veckan får ett pissigt slut dessutom. Till helgen var det tänkt att vi skulle ut på det traditionsenliga valborgsspelet med vårat airsoftlag. Fram tills igår var jag helt övertygad om att jag var ledig till helgen. Så när jag slog upp veckans schema blir jag en aning bitter på mig själv när jag inser att jag ska jobba hela helgen och således missar en av årets höjdpunkter. Att äga sig själv sönder och samman kan ju vara kul ibland men den här gången är det bara pinsamt och jobbigt.

Kommentera

