stoppa matchen

Då var skiten igång då.

Posted in fotboll:, GAIS, lek & spel: by Micke on april 10, 2007

Allsvensk premiär ska avnjutas i snålblåst och på leriga planer. Göteborg leverade i alla fall på den första punkten iår. 1-1 mot ett tamt Hammarby får väl ses som ett okej resultat. Lätt fördel till Bajen för bättre spel generellt men vi hade dom bästa målchanserna. Dessutom var deras mål ett riktigt skitmål men det spelar ju som bekant ingen roll. Det är vad som står på tavlan när matchen är slut som räknas. Om jag har tolkat allt rätt så borde alltså Brommpojkarna vara allsvenska ledare efter första omgången. Grattis, vi var i samma sits förra säsongen. På måndag blir det bortaresa ner till Sveriges tredje stad Malmö för borta premiär.

Har inte varit vid internet så mycket på sista tiden så därför har bloggen inte blivit uppdaterad ordentligt. Jag har hunnit med ett väldigt trevligt GohCon och om man ska tolka skriverier på diverse forum så har jag som spelledare gjort bra i från mig i allmänhet och mina kollegor, Johan och Kerstin, i Kurragömmaklubben har gjort bra ifrån sig i synnerhet. Scenariot, Thé d’Menthe, höll förstås hög klass men det är alltid kul när det levereras positiv feedback. Vårt figurpillande gick även det helt okej. Vi fick ihop spelare till några omgångar i alla fall och dom som körde verkade tycka att det var kul. Ironiskt nog var det roligaste och bästa spelet på söndagen lagom tills vi avslutade det hela. Generellt så kan jag säga att men blir bara mer och mer bekväm för varje år som går. I år åkte jag till exempel hem en natt för att sova i ett fruktlöst försök att kurera min då, men nu utbrytna, anstormande förkylning. På det stora hela är jag nöjd med årets GothCon och att bli omskriven som en skicklig ”Dj/Sl” värmer förstås gott i vårkylan.

Nu ska man bara funderar på vad man ska hitta på till nästa år. BattleTech-lajv tycker jag personligen låter som en utmärkt idé.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Johan said, on april 11, 2007 at 13:42

    BattleTechlajv… jag är på. Alla får en bunt kartonger, silvertejp, sprayfärg och feta moddade airsoftvapen, sen bygger man upp ett dioramalandskap på hela skolgården i skala 1:10 och så stolpar man omkring och mosar hus, skjuter plast och gör robotljud…

    Eller ja, det kommer väl ta hela konventet att bygga sin egen mech. och hur man nu ska lösa drop-points vet jag inte.

    Och vad gör man när det regnar?

    Äh, vi ska inte bara arrangera ”Ångest 2.0” efter den grå dagens manifest istället? Enstaviga karaktärer, brun manchester och snålblåst. Allt efter devisen ”Här ska man fan inte ha roligt!”


Kommentera

