stoppa matchen

Bara ben på Glenn Hysén: Svenskt, göteborgskt och historiskt fotbollsvåld

Posted in fotboll:, GAIS, Politik by Micke on april 4, 2007

Bara ben på Glenn Hysén: Svenskt, göteborgskt och historiskt fotbollsvåld

Jag har under de senaste åren både fascinerats och förfasats över det här med huliganism. Jag är ingen förespråkare för fotbollsvåld och jag tycker att hela ”huliganscenen” på det stora hela känns väldigt överspänd och onödig. Men jag har hela tiden haft känslan av att det helt saknas nyanser i undergångrapporteringen från våra fotbollsarenor.

Sprang på den ovan länkade artikeln och jag kan bara hålla med skribenten. Bortse ifrån att det är blåvitt-blogg, ämnet berör alla oss supportrar som har en åsikt om firmakultur, våld och idrott.

Jag förespråkar inte fotbollsvåld, men om inte media börjar rapportera nyanserat, balanserat, sanningsenligt och proportionerligt, så gynnar de inte några andra än sig själva och huliganerna. Och om fotbollen mot all förmodan skulle dö, så kommer jag utan att tveka ställa mig upp och peka ut media som medskyldiga till mordet.” – feldgrau

På Tisdag smäller det. GAIS – Bajen på Nya Ullevi klockan 19:00. Jag kommer att vara där och jag kommer att vara jävligt peppad.

Kommentera

