stoppa matchen

Lätt stress och annat trevligt

Posted in Airsoft by Micke on april 2, 2007

I fredags var jag, Johannes, Sofia, Oskar, Emma, Anna och några hundra personer till på Romonight. Tanken var att vi skulle titta på Lustans Lakejer och dricka sprit. Lustans underpresterade grovt så fokus hamnade på spriten. Inget fel i detta då det är ganska kul att vara full. Efter några onödigt dyra drinkbeställningar bestämde vi oss för ganska tidig hemgång. Kollektivtrafik hem och totaldäckning är allt jag minns.

Lördagen tillbringades mest hemma. Tog en sväng in på stan för att hämta lite grejer på jobbet. Planerade att stanna i en park och bara slappa några timmar men ångesten kröp över mig så jag åkte hem istället. Jag vet inte vad det är med mig och bakfyllor men ibland får jag riktigt svårartad bakfylleångest. Lite pizza, en dusch, osunda mängder chips och läsk brukar återställa sinnet till normala proportioner.  Som plåster på ångesten så har Johannes köpt hem osunda mängder serier. Just nu är det mycket Hellboy som gäller. Inte det bästa jag läst men väldigt underhållande. Klar cthulhu känsla på vissa episoder och trevliga manus gör att man fortsätter läsa.

Söndagen innebar bland annat att jag låg och drog mig i sängen halva dagen. Väckte Klara via telefon och vi bestämde oss för att hänga lite i solen. Det visade sig vara ganska tråkigt så vi åkte hem till mig och tittade på lite Buffy istället. Det bästa är att eftersom Johannes och Emma korvstoppar den serien just nu så kan dom plocka fram dom bästa episoderna åt en. Då får man det göttiga och slipper det mindre göttiga. Planen är förstås att jag ska ta mig tid att kolla igenom rubbet så småningom. Hejdå liv.

Jag vill ha min nya dator nu. Skräpet har blivit skickat från Irland i alla fall. Undrar hur lång tid det kan ta egentligen. Har en jävla massa att göra nu inför GothCon. Figurer som ska målas klart och ett scenario
ska spelledas, vilket innebär att jag nog borde läsa igenom det i alla fall en gång. OrdoKKK  kallar och det är klart man ställer upp.

Kommentera

