stoppa matchen

Inventering av skräp och renovering av skohylla

Posted in Allmänt, Jobb by Micke on mars 29, 2007

Igår tvingades vi vårstäda våra skrivbord på jobbet. Allt skulle bort. Eller i alla fall allt som legat och skräpat. Saker som gamla dammiga undervisningspärmar, en bunt start-cds för våra internetabbonemang, 7 månader gamla dagstidningar och drivor med pet-flaskor. När jag var klar så hade jag säkrat 40 snusdosor som jag helt enkelt inte har mod nog att kasta. Så, förutom ett rent skrivbord jag nu 40 tomma snusdosor till mitt förfogande. Undrar vad i hela friden jag ska göra med dom. Kanske bygga något roligt? En mur av snusdosor som skyddar mot insyn från chefen. Det vore något.

Köpte lite nya skodon igår. Dels ett par adidas sneakers av vanlig sort. Minns inte exakt modellen men dom var ganska heta. Tyvärr inga oliv-färgade Spezial den här gången. Tjackade dessutom på mig ett par nya DocMartens. 10 håls utan extra bling bling. Jag har aldrig varit särskilt förtjust i dom här nya varianterna med randsydda hättor, spännen och konstiga dragkedjor.  För mig så är den helt vanliga 10 håls kängan en populärkulturell ikon i samma dignitet som Fred Perry-pikén, Levis 501or, svastikan och andra tidlösa klassiker. Dessutom behöver man inte ha massa tjafs på sina svindyra modekängor för att se hård och tuff ut! Stilrent, enkelt och snyggt. Det enda problemet egentligen är att för samma pengar så får man en så mycket bättre sko från till exempel Magnum, 5.11 eller någon annan tillverkare av militär/frilufts utrustning. Men då missar man ju hela den där stilgrejen. Modekängor är ju helt värdelösa om man ser till komfort och hållbarhet.

Idag ringde jag ComHems tekniska support då jag verkligen gick bet på att få Es uppkoppling att fungera. Det visade sig att abbonemanget inte skulle kopplas på fören den 8e april. Ridå. Typ 1 timmes felsökning utan chans att ens få det att fungera! Man börjar nästa förstå hur våra kunder har det.

Kommentera

