stoppa matchen

Putin hälsar på GRU i deras nya lya

Posted in Politik by Micke on mars 28, 2007

Johannes skickade över en liten artikel från den helt opartiska och framför allt objektiva Russian News & Information Agency. Artikeln handlar om att president Putin besöker GRUs (ryska militärens underrättelsetjänst) nya högkvarter. Det framgår i sann expressen-anda (stora bilder, lite text, ingen analys) att den nya kåken tydligen är något i hästväg. Gym, inomhus skjutbanor anpassade för granatkastare, simbassäng och alla andra bekvämligheter man kan tänkas behöva när man jobbar med att försvara moderlandet från yttre hot är självklara inslag bland inventarierna. Jag minns att jag såg den här nyheten på youtube får några månader sedan. Det slog mig då att rysslands motsvarighet till Rapport/Aktuellt utan att blinka ägnade 5 minuter av sin sändningstid åt denna ”nyhet”. Dessutom med en 5 minuters påa om GRUs fantastiska historia. Det skulle vara intressant att se ett liknande inslag på tv här i Sverige. ”Reinfeldt besöker MUST och skjut skarpt med pistol 88”. I 5 minuter. Reinfeldt, som i det fiktiva inslaget skulle stå helt oemotsagd om att det är bra med lite hårda tag mot buset. Men vänta nu! Är det inte där vi är snart? FRA will watch you…

putingru.jpg

Det här däremot är ren konst. Det var när jag såg den här bilden som jag insåg att resten av mitt liv ska ägnas åt projektet att förverkliga en gigantisk marmoravbild av GRUs emblem, som jag ska ha i mitt hem. I ett passande rum. Liknande det rum som syns på bilden.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Szofia said, on mars 28, 2007 at 16:44

    Men alltså, det där är ju Batman?


Kommentera

