stoppa matchen

Nej, nu räcker det.

Posted in Allmänt, GAIS by Micke on mars 28, 2007

Våren håller på att explodera här i Göteborg och vad gör jag? Jo, man sitter inomhus i ett föga inspirerande kontorslandskap och slavar med kundservice. Det jag vill göra när vädret är så här bra inbegriper folköl, cigaretter och tonårshångel. Helst i en skön park. Men det kanske börjar bli dags att lämna den parkhängande delen av mitt liv bakom sig och börja satsa på mer belevade umgängesformer.  Eller inte.

Den kommande helgens aktiviteter börjar utkristallisera sig. På Fredag blir det Romo Night med Lustans Lakejer. Det ser ut som kollektivet ska dit plus några till. Det kan bli kul. Jag är inget stort Lustans fan men man kan ju alltid satsa på att bli fullast på festen. Eller trakassera den halvkassa djn med önskemål om tidig proto-body. Hur som helst, jag brukar alltid få en trevlig kväll på Romo och det är väl huvudsaken antar jag.

Lördagen innehåller en löst inplanerad festaktivitet i Majorna. På Jeffrey’s. En bekant som fyller år och jag har lovat att komma över och spilla en öl eller två över födelsedagsbarnet. Det blir nog en bra fest med punken nära till hands.

2-2 mot Ellos för GAIS är inte så illa pinkat. Träningsmatcher är sällan värdiga kraftmätare men att vi tvålade dit två mål var förhoppningsvis inte en ren slump. Den där provspelande albanen Migen Mimelli kanske håller. Det visar sig när Rolle har beslutat sig. Han har ju haft rätt förr så Rolles bedömningar har jag fullständig respekt för. 

Kommentera

