stoppa matchen

Lite allmänt sådär, plus en gnutta sport.

Posted in Allmänt, fotboll:, GAIS, TV & Film by Micke on februari 26, 2007

Klart Scorsese förtjänar en regi-oskar men var verkligen The Departed förra årets bästa film? En film som dessutom är en remix av Internal Affairs (som jag dock inte sett ännu). Inte enligt mig. Jag tycker till exempel att The Children of Men var bra mycket bättre. Men jag har å andra sidan ingen filmsmak att tala om så det kanske är läge att hålla käften. (Och för att bevisa mina bristande kunskaper om film och sånt så påpekade Johannes att The Departed är baserad på Infernal Affairs samt att Children of Men inte har något The i titeln. Jag låter mina misstag stå kvar så att resten av världen kan peka och skratta.)

Det ryktas om att Klara är på väg ner till Göteborg nu i veckan och tanken är att hon ska stanna i stan. Det tycker jag ska bli jävligt trevligt. Försöker hjälpa till lite smått med att hitta ett rum eller liknande till henne så om ni vet någon som behöver en trevlig inneboende eller har ett rum som står tomt så hör av er för bövelen.

På Onsdag klockan 19:00 är det avspark för träningsmatch mellan atleterna i GAIS och överklassynglen i Örgryte IS. Detta spektakel går av stapeln på Valhalla IP och jag är grymt taggad! Det finns inget bättre än att avnjuta försäsongsstela matcher i ett regnigt, snöigt och blåsigt Göteborg. Har inte varit på match på hur länge som helst nu, av uppenbara skäl, och det börjar darra i ”Stå på ståplats och sjunga högt som fan”-nerven. Lite skumt att hetsa upp sig för en träningsmatch egentligen men nu känner man i alla fall att säsongen närmar sig.

GAIS

Kommentera

