stoppa matchen

Börjar jag bli en känslosam mes?

Posted in Allmänt by Micke on februari 15, 2007

Jag vet inte vad det är som flugit i mig just nu men idag till skillnad från igår känner jag mig helt uppåt. Visst fan sitter jag på jobbet och slavar men jag har ändå ett litet leende i mungipan. Är det på någon sorts banal lycka jag känner? Det var ett tag sedan måste jag säga. Inget gott som inte har något ont med sig förstås. Men jag orkar inte gräva ner mig i min egen avföring längre. Det är dags att sträcka på ryggen och rusa fram mot det som kan bli istället.  Jag är glad. Sug på den karamellen va?

Men jag kan ju inte släppa pessimisten i mig helt och hållet. Jag har fullt upp med att trycka undan alla destruktiva tankar. Alla dom där ideérna som flyger upp utan förvarning. Dom där tankarna som sår något sorts tvivel och en känsla av vanmakt. Det värsta med livet är att man inte kan påverka allt i den riktning man önskar sig. Jag har alltid varit dålig på att förändra mig själv om situationen kräver det och det har ställt till en del bekymmer under åren.

Fan också, nu blir det att lyssna på lite Tom Waits och försöka glömma allt det positiva som händer just nu…

Kommentera

