stoppa matchen

AHD = ADHD?

Posted in Allmänt by Micke on februari 14, 2007

Ytterligare en av dessa konstruerade”högtider” är över oss. Huka er för bövelen för idag ska det älskas, kramas, snuttifieras och framför allt så ska vi hylla det finaste vi har; tvåsamheten. Denna samhällsbärande instutition. Det heterosexuella paret. Jippi.

Alla dessa dagar, mors, fars, FN och allt vad det nu kan handla om börjar verkligen stå mig upp i halsen. Är folk så fåraktiga så att dom måste plocka upp sin kalander och läsa ”Idag ska jag bry mig om dom stackars skomakarlärlingarna från Irland för det är visst St. Patricks idag”?

Vad är problemet? Vill inte massorna visa lite engagemang för X, där är X är precis vad som helst, på egen hand? Är det upp till näringsidkarna att berätta för oss när vi ska visa lite ömhet och uppskattning för mor, far eller din partner?

Det här med speciella dagar är något jag alltid har irriterat mig något vansinnigt på. Jag tycket alltid att folk som sysslar med att uppmärksamma den här typen av ”högtider” är helt ute och cyklar. Varför varför låter ni någon annan bestämma dagordningen?

Min egen bitterhet kan ju grundas på vissa geografiska faktorer. Eller?

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. fiskhandlarn said, on februari 14, 2007 at 16:13

    Word! Alla stjärtars dag, fuck d.


Kommentera

