stoppa matchen

Det mörkaste mörka och det ljusaste ljusa.

Posted in Allmänt by Micke on februari 13, 2007

Helt plötsligt slår det mig i magen med en släggas kraft. Ångesten rullar in och allting känns verkligen som ett stort skämt. Var det en dröm? Vad var det som hände? Vad var det vi sa till varandra? Vissa stunder känns allting glasklart och mina tankar bränner som en skärbrännare genom verkligheten. Jag vet precis vad jag vill och vad jag känner. Allting känns kristallklart och min vilja och lust känns som en uråldrig kraft. Andra stunder fördunklas allting av tvivel och osäkerhet. Jag stapplar fram i någon sorts labyrint av intryck och svårmod.

Varför ska det vara så förbannat svårt att vara människa?

Jaja, slut på gnällandet och självömkandet. Nu börjar det bli dags att hitta något att fokusera på ett tag framöver. Man kanske skulle börja måla igen? Musik? Fan vet, men det är dags att börja sparka igång den där kreativa ådran som i princip varit helt död sedan jag hoppade av gymnasiet andra gången…

 ”För en människa i en sådan situation finns det endast två saker som får en att överleva; masturbation och hat.” – Jan Guillou

Kommentera

