stoppa matchen

Upp och ner i ett hiskeligt tempo.

Posted in Airsoft, Allmänt, lek & spel: by Micke on februari 12, 2007

Den senaste veckan, ja ungefär alla dom dagar jag inte skrivit här, har innehållit det mesta. Romantik, fylla, dramatik och allmänt skoj bara för att nämna något. På det stora hela kan jag konstatera att den senanste veckans skärseld av sprit och dekadens har gett mig helt nya perspektiv på saker och ting hos mig själv och hos andra. Jag orkar inte dra några detaljer eller lägga ut några resonemang men jag känner mig för första gången på väldigt länge nöjd och glad.

Igår var vi i OTI-Spetsnaz Gamma ännu en gång ute på uppdrag för att freda världen från ondskefulla terrorister och ”frihetskämpar”. Det är alltid roligt att vara ute och lattja lite. Våra 24-timmars milsim-äventyr genomförs tyvär inte så ofta vilket leder till att ibland är det kul att leka av sig lite. Igår var det utöver ansträngningen av att vara ute och röra på sig jävligt kallt ute. Vare sig jag eller Johannes hittade våra långkallingar så det blev en del huttrande. Bilder från spelet finns här och här.

Ibland funderar man på mognadsnivån hos dagens ungdomar. Visst, airsoft är en nördhobby av stora mått men en gnutta social kompetens borde man kunna besitta även som nykläckt 18-åring. Eller?

”Die liebe ist die grosse kraft” – Laibach

 

Kommentera

