stoppa matchen

Torsdagskul

Posted in Allmänt, Bakis, musik:, vänner: by Micke on februari 2, 2007

Igår var jag ledig. Skönt deluxe med lite FIFA07 i soffan. Tutti ringde och bad mig vara barnvakt åt Klara på kvällen. Då jag skulle se en film på festivalen så kunde jag inte ställa upp direkt utan det hela blev till en sen tillställning. Det bärsades på Sejdeln, som vanligt var Kellys knökfullt, tills stängningsdags och efter det så rullade vi hem till Love där vi drack folle och lyssnade på synthmusik. Precis lagom slappt och roligt på en ledig dag. Bra film, lite alkohol och trevligt sällskap! Det finns inga dagar som torsdagar.

Appropå synthmusik. Nu är det dags att ta sitt ansvar här. Jag har lagt upp en demo med sveriges (antagligen världens) absolut sämsta synthband genom tiderna. State of mind heter bandet. Dom var aktiva på scenen i början av 90-talet och har efter dess till massornas omedvetna glädje fallit i glömska. Tills nu.  Det här ser jag som en samhällsplikt. Syftet är att upplysa allmänheten om de allvarliga skadeverkningar som synthmusik kan ge upphov till. Demon i händigt mp3format hittas här. Jag varnar speciellt för Depeche Mode medleyet.

Nu ska resten av arbetsdagen jobbas bort. Sena passet på fredagar, dom kränker mig.

Kommentera

