stoppa matchen

Har du…

Posted in Allmänt by Micke on januari 30, 2007

…spytt på en vägg? Jajamen. En riktig punkspya.
…kissat på dig när du var över 10 år? Nej, inte vad jag kan minnas.
…förnekat Förintelsen? Ja, som en del av ett lång gånget skämt. Väldigt smaklöst men just då var det väldigt roligt.
…följt Skilda Världar? Var det programmet som gick på eftermiddagarna när man skolkade på högstadiet/gymnasiet? I så fall: Ja.
…kommit på din mamma med att tjuvröka? Nej. Hon rökte när jag var liten och på senare år har jag kunnat obeserver lite feströkande. Men ingen tjuvrökning.
…sagt nej till ett samlag? Ja. Eller, somnat ifrån snarare. Det är ju ett ställningstagande det också.
…hånglat med nån av samma kön? Ja. Men mest på skoj. Skäggstubb är jobbigt.
…snott någons mobiltelefon? Ja, men ägaren har fått tillbaka den efteråt. Då med konstiga språkinställningar och pinsamma sms i utkorgen.
…varit medvetslös? Nej. Men redlös.
…spytt i en krukväxt? Nej.
…rensat en fisk? Ja. Ganska kladdigt och smetigt. Låter helst bli det i fortsättningen.
…skjutit en älg? Nej. Däremot har jag sett resultat av älgjakt på nära håll då den jämtländska grenen av släkten gärna ägnar sig åt sådan verksamhet. Döda älgar verkar sjukt tunga.
…hånglat med nån riktigt ful? Nej. Alla är fina. På insidan.
…gjort nåt riktigt dumt? Ja. På tok för mycket för att räknas upp här.
…gjort nåt du verkligen ångrar? Ja. På tok för mycket för att räknas upp här.
…röstat på Folkpartiet? Nej. Det finns vissa saker som aldrig skulle falla mig in och där ingår att rösta blått.
…anmält dig på Arbetsförmedlingen? Ja. Åtskilliga gånger.
…fått jobb via Arbetsförmedlingen? Nej, men via en arbetslöshetsaktivitet som socialen tvingat in mig i.
…varit på anställningsintervju? Ja, några stycken.
…blivit full på ett släktkalas? Mjo, det har jag nog. Men inte jättefull.
…varit full på julafton? Ja. Traditionsenlig julkröka hemma hos någon kompis hör till.
…varit nykter på nyårsafton när du var över 15 år? Det har nog hänt.
…slagit sönder en TV? Nej. Men jag har varit nära.
…prenumererat på Vecko Revyn? Nej.
…gått på Friskis och Svettis? Ja. Jag är medlem!
…hävdat att kvinnor inte kan köra bil? Nej. Det är ju helt absurt.
…fått barn? Nej.
…överdoserat? Koffein? Nikotin? Alkohol? Ja, på alla tre.
…åkt ambulans? Nej.
…åkt in på akuten? Nej.
…gillat Take That? Nej, men min syster har gjort det!
…gjort nåt riktigt olagligt? Ja. Men det är inget jag är direkt stolt över.
…tyckt illa om skunk.nu? Nej, det är den bästa communityn.
…velat vara en skunkkändis? Vad innebär det? Antagligen inget jag är sugen på.
…försökt att bli en skunkkändis? Se ovanstående svar.
…blivit ihop med nån du träffat på skunk? Nej.
…blivit ihop med nån du träffat på lunarstorm? Nej.
…blivit ihop med nån du träffat på helgon? Nej. Men sexat.
…hetsätit? Ja, det är både gott och nyttigt.
…snytit dig utan näsduk på offentlig plats? Nej.
…torkat dig med handduk när toapappret tagit slut? Så illa har det aldrig varit. Favorit nödlösningen är kaffefilter.
…läst en roman av Ulf Lundell? Ja. Den handlade om en äldre gubbsjuk man som fick ihop det med en yngre kvinna. Väldigt unikt uffe, verkligen.
…läst på universitetet? Nej.
…färgat håret blått? Icke. Blått är ju borgerligt.
…fått din mamma att gråta? Inte vad jag vet. Jag har antagligen gjort henne besviken vid flera tillfällen.
…blivit polisanmäld? Ja, det var någon snatterihistoria en gång när jag var tonåring. Dessutom ville en snut ta in mig för anstiftan till upplopp en gång men jag kom undan.
…slagit ner någon? Ja. Och killen förtjänade det.
…slagit någon blodig? Nej.
…skämts över dina föräldrar? Ja, tyvär.
…skämts över din bästa kompis? Nej.
…skämts över dig själv? Åtskilliga gånger.
…hånglat med en brat? Nej.
…spytt av dålig mat? Nej.
…stickat en mössa? Ja, faktiskt. Elin ”tvingade” mig. Den är grön och fin. Används fortfarande ibland.
…stickat ett par vantar? Nej. Vi gjorde slut innan vi kom så långt.
…broderat? Ja, någon skoluppgift om jag inte missminner mig.
…kännt dig ensam? Ja. Konstant.
…velat vara mer ensam? Ja, väldigt ofta.
…varit mörkrädd sedan du fyllde 15? Nej, men vissa situationer som kan uppstå i mörker har jag helt klart respekt för.
…velat mörda någon? Ja. Men det har alltid fallit på logistiken.
…saknat något? Ja, men det har mest varit av i-landskaraktär. Dom viktiga sakerna som mat, kläder och boende har jag alltid haft.
…varit kär i nån på din kompislista? Här på bloggen? Nej.
…drömt om någon på din kompislista? Ja.
…köpt graviditetstest? Nej.
…funderat på att sterilisera sig? Nej, det verkar läskigt att klippa lite därnere.
…haft sex med fler än en person inom 24 timmar? Ja. Festivalragg ftw.
…varit otrogen? Ja, inget jag är stolt över direkt men så är det.
…varit insnöad? Jag är ständigt insnöad på olika saker. Just nu är det Skinny Puppy och Ryssland.
…varit längre norrut än sundsvall? Ja. Har man inte varit det har man aldrig varit i mellansverige.
…velat åka till kiruna? Ja.
…velat åka till malmö? Ja, för att hälsa på kompisar.
…velat flytta till borlänge? Nej. Inte. Absolut inte. Är man från Falun är det otänkbart.
…velat flytta till kalmar? Nej. Verkligen inte.
…velat bo på öland? Inte en chans.
…velat bo på gotland? Nej, men jag semestrar gärna där.
…svimmat? Nej.
…velat sova? Ja, oftast när jag varit vaken tolv timmar eller så.
…nu är det här slut: Ja, och det är jävligt skönt.

Kommentera

