stoppa matchen

Ha den äran…

Posted in Allmänt by Micke on januari 24, 2007

För ganska exakt 27 år sedan nedsteg er profet till jordelivet för att frälsa pöbeln från det ok som lagts på deras axlar…

Det här med födelsedagar blir mindre och mindre viktigt ju äldre man blir. Födelsedagen har inte riktigt samma aura av mystik som när man var liten grabb. Lite synd egentligen. Jag har minnen av en spänd förväntan. Att ligga och låtsas sova när familjen kommmer in på morgonen för att gratta en. Det bästa med födelsedagan var ju självklart att det var en själv som stod i centrum för all uppmärksamhet. Det händer inte ofta nu för tiden.

Utöver det så har jag noterat att 27 verkar vara en svår ålder att passera. I alla fall om man spelar rock n roll. Turligt nog håller jag inte på med gitarrdriven musik så jag lär ju klara mig. Här finns en liten lista på musiker som inte klarade sitt 27 e år. Där ingår Jimi Hendrix, Kurt Cobian, Janis Joplin och en del annat löst folk. Jag får se till att jag inte blir rockstjärna det kommande året. Då ska det nog gå bra.

Så blir det ju kalas till helgen. Det ska bil kul…

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. supernaut said, on januari 24, 2007 at 14:56

    Grattis!

  2. Tez said, on januari 25, 2007 at 00:42

    Ja, grattis igen!
    Grämer mig att jag missar kalaset… Men men. Supernaut fyllde väl också år snart?


Kommentera

