stoppa matchen

Måndagmornar är en spark i ansiktet.

Posted in Airsoft, Allmänt, lek & spel:, TV & Film by Micke on januari 22, 2007

För första gången på bra länge jobbar jag nu tidigt. Att ha legat och dragit sig i sängen till en 11-12 varje dag i några veckors tid gör att just idag, denna morgon, så pressas all akumulerad ”kliva-upp-tidigt-och-må-jävligt-dåligt-ångest” in på ett enda tillfälle. Toppen.

Helgen har varit skojig i alla fall. I fredags var det utgång direkt efter jobbet. Träffade lite kul folk och blev lite småfull på Fête. Inget extraordinärt alls men trevligt att vara ute lite. Däckade hemma hos Sofia, vilket börjar bli mer eller mindre brukligt numera.

Lördagen innebar sjukt tidig uppgång då Olle tyckte att jag skulle befinna mig klockan 10 ute på Lindholmen. Men eftersom jag inte hade med mig den nödvändiga utrustningen så fick jag sätta mig vid 8 på morgonen och åka ut till Bergsjön, packa lite snabbt och åka ut på Hisingen direkt. Allt detta under pressen av en lätt bakfylla och framförallt grov sömnbrist. Projektet vi håller på med då? Ja, det kan ni läse mer om här. Jag tror det kan bli bra hur bra somhelst. Både strategiska och taktiska element kommer göra att spelet blir roligt. Hoppas jag. Snyggt blir det hur som helst. Resten av lördagen avnjöts i hemmets lugna vrå. Vi såg på Children of Men som var riktigt bra och käkade hamburgare. Perfekt lördagsunderhållning.

Söndag. Tidig uppgång även denna dag då det skulle spelas airosft på Fabriken utanför Borås. Det var riktigt roligt att vara ute och kasta lite plast. Dessutom var det ett tjetjenienscenario då vi i vårat lag var hälften av dom som deltog. Vi skulle springa runt och lösa små uppdrag samtidigt som vi naturligtvis var tvungna att freda oss från dom så kallade frihetskämparnas lömska attacker. Det gick väl sådär i vanlig ordning. Vi är bättre på att dricka kaffe och snacka skit än själva spelandet. Bilder från spelet finns här och här.

ingame.jpg

Foto: Styggavargen

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Johan said, on januari 27, 2007 at 19:52

    Dioramat ser ut att bli smaskens… ser fram emot GothCon (och speltest såklart)


Kommentera

