stoppa matchen

Enkätundersökning; Vem är jag och vad gör jag här?

Posted in Allmänt by Micke on januari 19, 2007

Yes! Johannes ”utmanar” mig med en sån där lista… Detta är något jag tar på fullt allvar och alla svar ska läsas med mörk trailer-röst samt tysk brytning… Håll till godo.

  1. Tre namn jag lyssnar till
    Micke, trettinian, hemingway
  2. Någonting jag tycker om med mig själv
    Inte mycket justnu men jag är väl ganska snäll.
  3. Någonting jag inte tycker om med mig själv
    Min totala brist på motivation. Jag känner att jag måste förändra mitt liv (byta jobb) men jag pallar inte. Det stör mig något enormt.
  4. Detta är jag rädd för
    Jag lider av en helt omotiverad, som i de flesta fobiers fall, höjdskräck. Utöver det är jag rädd för att göra bort mig. Skam är det värsta jag vet.
  5. Tre saker jag vill ha varje dag
    Ett gott skratt, en gnutta bekräftelse och känslan av att betyda något för någon.
  6. Tre saker jag absolut inte kan göra
    Det är helt omöjligt att svara på då alla ens handlingar är en produkt av den rådande situation man befinner sig i. Dock har jag den hårda vägen lärt mig några saker jag upplever som svårt: 1: Disskutera det kategoriska imperativet på fyllan 2: Ta kontakt med vilt främmande människor 3: Ge andra beröm.
  7. Detta tycker jag om att göra
    Festa, gärna hårt och länge. Umgås med människor jag respekterar och gillar samt att ha ledigt. En helt fri dag utan något inplanerat och bara följa med är en frihet jag gillar.
  8. Detta vill jag göra just nu
    Sluta jobba och dra vidare ut på krogen.
  9. Bästa känslan
    När man ”kopplar” med andra. Att allt bara stämmer i en relation, vänskapliga och kärleksrelationer.
  10. Värsta känslan
    Att inte klara av det man har föresatt sig att göra. Att misslyckas helt enkelt. Då menar jag inte små katastrofer i vardagen som att man lyckas bränna sin mat eller så utan när man helt tappar Den Stora Planen och får börja om. Mina tre försök att klara av gymnasiet är väl det tydligaste exemplet.
  11. Egenskaper jag gärna ser att min partner har
    Justnu är jag så inte inställd på att ha en partner så frågan är väldigt öppen. Jag dra väl till med lite standardsvar; empati, humor, vänsterradikal, rapp i käften.
  12. Är jag kär just nu?
    Nej.
  13. Jag vill gifta mig…
    Ja. Och då för festen.
  14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör
    Göra östeuropa, övervinna mina sociala fobier, känna att jag har tillräckligt med pengar samt att skjuta en björn.
  15. Min käraste ägodel
    Min iPod var en jävligt bra investering.
  16. Något jag vill ha i present
    Något där givaren har tänkt till för att hitta något jag behöver eller vill ha.
  17. Detta har jag på mig just nu
    Magnum Stor-kängor, svarta strumpor, svarta kalsonger, 5.11 TDU byxa (svart), Telnysahka, 5.11 TDU skjorta långärmad (svart), samt en Propper Patrol Cap (även känd som ”Sexkeps”)
  18. Favoritkläder
    Uniformen från Ryssland, funktionella vardagskläder samt rättvisemärkta grejer.
  19. Favoritdjur
    Bältdjuret är en personlig favorit. Hur tänkte evolutionen då?
  20. Följande musikstilar tilltalar mig mest
    Egentligen ingen genrefascist men jag har en förkärlek för tyngre synt (ebm), hardcore, viss punk och meningslös indie. Viss IDM slinker också ner.
  21. Favoritlåtar just nu
    Destroy Everything You Touch – Ladytron idag. Alltid annars: Worlock – Skinny Puppy
  22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan
    Bild/Idrott.
  23. Stjärntecken
    Vattuman.
  24. En bok jag älskar
    Brainfart. Just nu kommer jag inte på en enda bok jag rekomendera någon att läsa…
  25. En film jag älskar
    Fight Club
  26. Tv-program jag gillar
    Nyheterna, Fotbollsmatcher och lite blandat som Johannes laddar ner. Däribland Jericho, Heroes, Buffy, 30Rock osv osv…
  27. Favoritdoft
    Krutrök
  28. Detta äter jag gärna
    Sushi, pizza, en god pastasallad samt det mesta annat som kan räknas som föda.
  29. Dricker helst
    Lightläsk, starköl, vatten.
  30. Favoritgodis
    Chips.
  31. Hit vill jag gärna åka på semester
    Prag, Moskva och norrland.
  32. Färg på mina ögon
    Blå. Tror jag.
  33. Min längd
    183.5 cm. Enligt mönstringsprotokoll. Dom borde ju veta på pliktverket.
  34. Jag tror på
    Evig rättvisa.
  35. Jag spelar
    Lite Wii och brädspel när det blir tillfälle.
  36. Person jag beundrar
    Alla som står i opposition från vänster mot höger. Då menar jag riktig vänster.
  37. Så här bor jag
    I en halvstor lägenhet med Emma och Johannes.
  38. Antal döda krukväxter i hemmet
    Ingen alls. Däremot hade vi ett dödsfall under julledigheten. Stackars julstjärnan.
  39. Det här tänder mig
    Konflikter och hot om våld.
  40. Det här gör mig avtänd
    Hippieism.
  41. Favoritfärg
    Svart. Samt nyanser av svart.
  42. Favoritcitat
    ”What part of Iä! Shub niggurath! Ph’nglui mglw’nafh Cthulhu R’lyeh wgah’nagl fhtagn, do you not understand?”
  43. En hemlighet jag vet
    Det sägs att Persbrandt är inlagd på alkoholklinik.
  44. Bästa present jag fått
    Kunskap.
  45. Senast köpta skiva
    69 Love Songs – Magnetic Fields
  46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är
    Jag gillar mina vader.
  47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är
    Buken tar lite för stor plats.
  48. Udda förmåga/egenskap
    Jag kan läsa tankar. Jag lovar.
  49. Om jag vore ett djur skulle jag vara
    En grävling.
  50. Vad lyssnar du på just nu?
    Solar Death – Kate Mosh.
  51. Vad har du gjort/ska du göra idag?
    Sitter på jobbet och väntar på att det ska sluta så jag kan gå på Klubb Fête.
  52. Var är dina föräldrar födda?
    Mor är jämtlännig och far är så vitt jag vet mas.
  53. Vad är det senaste du installerade på datorn?
    Senuti. Ett fiffigt litet program som gör att man kan ladda ner musikfiler från iPoden tillbaka till datorn.
  54. Vilken är din favoritrestaurang?
    Där det är okej priser och man blir mätt.
  55. När badade du i en pool senast?
    I somras, på Arvikas badhus.
  56. Har du varit med i någon skolpjäs?
    Nej, men i några Teater Drömland upsättningar.
  57. Hur många barn vill du ha?
    Inga.
  58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
    Falsk musik gjorde med den uppenbara baktanken att casha in så mycket pengar som möjligt.
  59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
    Jag ska sluta rösta. Senaste valet visade med all önskvärd tydlighet att den modell vi har idag inte fungerar. Demokratin är död, länge leve folkstyre!
  60. Vad har du för TV-kanaler?
    Mitt hyreshus grundkabelutbud: SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen/Kunskapskanalen, TV3, TV4, TV4+, Femman, Kanal 6, MTV, Eurosport, Discovery Mix, Öppna kanalen Göteborg, Lokalkanalen och Com Hem-kanalen.
  61. Har du åkt moped någon gång?
    Ja.
  62. Har du busringt någon gång?
    Ja.
  63. Har du fått felparkeringsböter?
    Nej, kör inte bil.
  64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
    Inte en chans.
  65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
    Ett skjutfält utanför Bratislava
  66. Har du en egen trädgård?
    Nej.
  67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?
    Karaktären Wolverine är het.
  68. Kan du alla orden i nationalsången?
    Nej.
  69. Badkar eller duschkabin?
    Badkar. Mer flexibelt.
  70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
    Full Metal Jacket
  71. Favoritpizza?
    Fungi med kebabsås.
  72. Chips eller popcorn?
    Chips. Och popcorn. Helst samtidigt.
  73. Vilken färg på läppstift använder du?
    Frågan är inte applicerbar på mig.
  74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
    Nej.
  75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
    Nej.
  76. Apelsin- eller äppeljuice?
    Apelsinjuice. Äppeljuice ser ju ut som kiss.
  77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
    Jag och Love lunchade förra veckan. Jag åt en skitäcklig mozarellamacka.
  78. Favoritchoklad?
    Såndär med mintkross i.
  79. När röstade du senast?
    Det var någon sån där meningslös ”vad tycker du” fråga på nätet.
  80. När åt du en hemodlad tomat sist?
    Ingen aning.
  81. Har du vunnit en prispokal någon gång?
    Nej.
  82. Är du bra på matlagning?
    Nej. Jag är faktiskt helt handikappad i köket. Jag är bra på pocorn och att värma färdigmat.
  83. Klarar du att tanka själv?
    Javisst.
  84. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?
    Nej.
  85. Pepsi eller Coca Cola?
    Pepsi eller cola. Jag känner ingen skillnad.
  86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
    Nja, jag har ju haft på mig skyddskläder. Det ger en liten känsla av uniform.
  87. Vad var det senaste du handlade?
    En dosa General White.
  88. Har du kräkts offentligt?
    Ja. Och jag skyller på sillen som intogs tidigare på dagen.
  89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
    I dagsläget skulle jag säga pengarna.
  90. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?
    Nej.
  91. Har du ringt något betalnummer?
    Javisst. Har för mig att det var ett sånt där telefonspel som var hett när man var liten.
  92. Kan man vara vän med sitt ex?
    Absolut. Jag rekomenderar alla att vara vänner med sina ex. Blir så mycket lättare då.
  93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?
    Min far ramlade på jobbet och bröt sönder axeln. Det var några år sedan.
  94. Hade du mycket hår som liten bebis?
    Ingen aning.
  95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
    Telia preset.
  96. Vad har du i din väska?
    Justnu har jag rationaliserat bort väskan ur mitt liv. Får plats med allt i mina byxfickor.
  97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
    Släcker taklampan. Svårt att sova med ljuset tänt.
  98. Vad är du tacksam för idag?
    Inget alls.
  99. Var hittade du den här listan?
    Via min dashboard här på wordpress.com där jag såg att Johannes länkade till mig och då såg jag att han ”utmanade” mig att svara på den.
  100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:
    Szofia, Love och Fredrik Reinfeldt.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Szofia said, on januari 22, 2007 at 10:47

    Magnetic fields var ju lite oväntat. Jag antar utmaningen men det tar lite tid. Den är ju så låååååång.

  2. Tez said, on januari 23, 2007 at 13:13

    Japp, kommer. Ska bara jobba först :D


Kommentera

