stoppa matchen

Oh ack och ve…

Posted in Allmänt by Micke on januari 7, 2007

Jag lyckades roa mig igår trots allt! Monochrome var skitkul, det dansades, det söps och det svinades. Helt underbart med andra ord. Jag har ingen aning om hur mycket pengar jag brände men Long Island Ice Tea är aldrig billigt. Efter Mono, som stänger på tok för tidigt för min smak, sprang jag till Järntorget för att möäta upp med Tutti. Hon och några kompisar till henne var på GS2h på respekt. Jag lyckades lura mig in med Monos stämpel så jag slapp iaf betala hundra spänn i dörren. Väl inne fortsatte dansandet i någon timme till fram till stängning. Spårvagn hem, totaldäcka med kläderna på i sängen. Underbart.

Det var verkligen ingen dum idé att gå ut själv igår. Olle anslöt ju senare men det var inte säkert från början att han skulle dit. Jag visste alltså inte om jag skulle känna någon alls på plats. När alkoholen lossar på blygheten så blir man ju illa tvungen att börja snacka med folk. Dessutom är man ytligt bekant med ganska många som frekventerar Mono så den sociala biten var jag aldrig särskilt orolig för. Desto mer tragiskt när en satt själv på Kellys timmen innan Mono öppnade och under tystnad kompromisslöst hinkade bärs.

Summering: Kul kväll, roligt folk, rejält gladfull, dans och en tryckande huvudvärk som bevisar att jag måste ha haft rejält skoj.

Nu måste det ordnas med fett och salt. Mot pizzerian…

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. ion said, on januari 8, 2007 at 01:55

    Så han hade roligt, bra det. Som jag var orolig för så satt jag fast i tentan hela kvällen. Gissar att jag somnade ungefär samtidigt som dig efter en betydligt tråkigare kväll.


Kommentera

