stoppa matchen

I love you in your tragic beauty.

Posted in Allmänt, musik: by Micke on januari 3, 2007

Ordningen är återställd. Vardagen börjar återta normala proportioner efter julfirande och nyårsmys. Nyåret firades under lugna former hemma hos JimPe och Lisa med middag och gott vin. Fyrverkeritittande från balkong, goda vänner och hyffsat tidigt hemgång satte guldkant på kvällen. Fram för mer opretantiöst nyårsfirande. (Dock ryktas det redan om en brakfest från helvetet till nästa årskifte så vi får väl se hur det går med den saken)

Herrskapet i form av att Johannes och Emma kom hem igår. Det har varit rätt gött att ha hela lägenheten för sig själv i en vecka. Dock ganska ensamt, så nu är det bara bra att få lite dynamik i lägenheten. Johannes hade en kartong med leksaker med sig samt att det låg högar med paketavier och väntade på honom när han kom hem. Nu ska garderoberna fyllas!

Nytt år ställer nya krav. Jag är ingen som håller på med nyårslöften i klassisk stil. Istället väljer jag att sätta upp några enkla målsättningar och önskningar. Bland annat så ska jag återupta träningen som har blivit åtsidosatt lite för länge. Bland annat på grund av ett trilskande knä blandat med ren och skär lättja. Utöver det har jag lovat mig själv att helt enkelt försöka ha ett lite roligare år än tidigare. Nu slår vi gasen i botten och gör 2007 till en dundrande succé!

Jag har även återupptäckt The Legendary Pink Dots. Var sjukt nere med dom dom får något år sedan. Jag har märkt att det är ett sånt band man kan återvända till och upptäcka nya saker med hela tiden. Nyanser i musiken man inte tidigare uppfattat framträder och allting är otroligt vackert.

bias149.jpg

Kommentera

