stoppa matchen

Vad är en juldagsfest?

Posted in Allmänt, musik: by Micke on december 26, 2006

Om inte på tok för mycket sprit hade slagit undan min vilja att vara vaken hade jag säkert haft en trevligare fest än vad jag hade igår. Men dom timmarna jag fortfarande var med i matchen var väldigt roliga så jag fick en del kvalitetstid i alla fall. Jag och Johan måste ha sett helt bedårande ut där vi satt helt avdäckade samtidigt som vi höll om varandra. Lite lagom gay.

Skinny Puppys nya giv, Mythmaker, har läckt ut på nätet. Jag lyckades inte motstå frestelsen att ladda ner den och då vänta till release på att lyssna. Efter några genomlyssningar kan jag konstatera att den här slår TGWOTR på fingrarna med hästlängder. Tyngre låtar, fetare produktion och bättre ideér. Skinny fortsätter utvecklas framåt utan att titta bakåt. Men visst, det är inte en ny VIVIsectVI dom har skitit ur sig. Min kärlek till det gamla materialet är ju så enormt stort att det spelar egentligen ingen roll hur dom än gör, dom kommer aldrig bli lika bra som dom var där i början på 90-talet. Dessutom skulle jag bara uppleva det som ganska patetiskt om dom försökte reprisera sig själva. Dels har bandet alltid utvecklats mellan skivorna och dessutom är en av medlemmarna inte i livet längre. Nu förväntar jag mig fet turné framåt sommaren. Drömmen är att se dom på en mindre spelning och inte på någon halvrutten festivalscen. Men vi får väl se.

Nu ska jag packa ihop min söndersupna kropp och börja röra mig hem mot GBG.

Kommentera

