stoppa matchen

Det är bara regn hos mig.

Posted in Allmänt by Micke on december 12, 2006

Hah! Stan håller på att regna bort. Eller i alla fall vissa delar. Här utanför min arbetsplats så flyter mölndalsån förbi. Den börjar numera anta karaktären av en mindre sjö. En sjö som det sticker upp små gravstenar ur. Det jag med spänning avvaktar är om alla zombies kommer tröttna på att flyta omkring därnera och helt sonika bestämma sig för att det är dags att käka frukost. Som vanligt är det ju frågan om en låtsaskatastrof. Inga dödsfall, inga jordskred och framför allt inga kravaller. Men den som väntar på något gott…

Nästa vecka bär det av till Falun över jul. Det ska bli skönt att vara ledig ett tag. Jag känner att jobbet börjar gå mig väldigt mycket på nerverna justnu och att få koppla bort det med lite familjejul och traditionsenlig juldagsfest är något jag ser fram emot. Visst är julen i grund och botten ett jävla jippo som svällt över alla möjliga proportioner men man kan ju passa på att ha det trevligt i den mån det går. Sen var det ju det här med julklappar också. Jag har ingen aning om vad som ska inhandlas till dom få utvalda. Sprit, böcker och cd-skivor är ju säkra kort men man kanske skulle ta och vidga vyerna en aning. Just nu är jag dock ganska fattig (senaste kontokollen visade den respektabla summan 1337 kr!) så det får i vanlig ordning panikhandlas dagen innan julafton.

Till helgen är det en hel massa möjliga aktiviteter. Statisch julfest på fredag, Der Bunker på lördag och Johan har lite födelsdagsfika på söndag. Fullt schema med andra ord. Jag har dock inte bestämt mig för vare sig Statisch eller Bunker ännu. Det är ju bara tisdag idag så det är väl ingen brådska att planera i detalj kan jag tänka.

nypuff.jpg

”Regnkaoset” – Kärt barn har ett fint namn.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Szofia said, on december 14, 2006 at 14:17

    Jag har hört att gravarna närmast oss bara är kremerade. Hence no zombies.


Kommentera

