stoppa matchen

Det rullar på

Posted in Allmänt, Jobb, musik: by Micke on december 8, 2006

Kvällspasset på fredagar är inte särskilt kul någonstans. Det enda positiva med det passet är att man sparar pengar. Kanske. Förutsatt att man inte för för sig att gå ut på krogen efteråt. Har ingen aning om någon jag känner ska ut ikväll och det kanske är lika bra om det stannar på den nivån. Lever man i okunskap kan man inte synda.

I Onsdags efter jobbet gick jag och min kollega Fredrik ut på en krogrunda. Tanken var att fler från vårt arbetsteam skulle ansluta men av det blev det inte mycket alls. Vi hamnade på kellys där några bekanta till Fredrik redan huserade. Efterfest och missad spårvagn hem blev resultatet. Inget extraordinärt hände men det är alltid kul att hänga med lite nytt folk. Dessutom kärade jag ner mig fullständigt i en rysk tjej som vi rände in i. Det gick dock över ganska fort som tur var. Man kan ju inte gå omkring och gilla folk hur som helst.

Nu när jag laddat in allting jag vill ha på min iPod så sitter jag där med 15 gb utrymme som måste fyllas med något. Jag håller på att leta ny musik på Last.fm genom att kolla på vad mina vänner lyssnar på. Hittar jag något som har genererat många spelningar men jag inte har hört tidigare så testar jag att ladda ner lite. Hittils har jag hittat några grejer som har fallit mig i smaken. Däribland Venetian Snares, ISIS samt att Neurosis, gammalt favoritband, har gjort comeback i hörlurarna. Det är alltid kul att bredda sina vyer för en stund men jag kommer att återgå till Skinny Puppy och Nitzer Ebb till slut. Det är bara att inse fakta vad gäller den biten. Jag är helt värdelös på att bryta gamla mönster vad gäller mina musikpreferenser.

Kommentera

