stoppa matchen

Fan, här sitter man.

Posted in Allmänt, TV & Film by Micke on december 2, 2006

På Olles begäran så slänger jag väl in ett inlägg då. Han hävdar att han inte har något att läsa nu när han sitter och jobbar. Men Olle då, man ska inte surfa på arbetstid, det vet ju både du och jag. Men jag förstår vad han menar. När man har så sjukt mycket tid framför datorn som man har i det här jobbet så känns det som man har besökt varenda sida på internet tre gånger. Klart det blir tråkigt. Tur då att det finns massa bloggar man kan läsa då. Om det nu skrivs något på dom, så jag får väl ta mitt ansvar att uppdatera här.

Uppdatering var det ja. Sen senast har det inte hänt mycket alls. Har varit ledig Torsdag och Fredag den här veckan då jag jobbar i helgen (och helgarbete är bara det ett ämna jag kan gnälla på exakt hur mycket som helst). Vad gjorde jag då när jag hade min ledighet? Inte mycket alls. Jag, Johannes och Emma har tittat på sjukt mycket nerladdade tv-serier och ätit massa fet mat. Och det är verkligen inte illa alls. Veronica Mars är fortfarande en klar favorit och dessutom avslöjades en av huvudintrigerna i den senaste episoden vi såg. Jag vet inte vad det är som gör att jag fastnar men jag har verklgien inga problem med att plöja en fyra-fem avsnitt på raken. Jag kanske är beroende av ljussättningen eller något. Jericho hänger fortfarande med men jag börjar faktiskt bli lite trött på den. Inte för att det är särskilt dåligt egentligen men alla amerikansak klyschor (dåligt iofs) och karaktärerna börjar bli lite väl förutsägbara. Dessutom tycker jag inte det händer så mycket med intrigen heller. Vi får se vad som händer framöver helt enkelt. Jag ska absolut fortsätta följa Jericho men nyhetens behag har lagt sig för min del. Heroes däremot tycker jag bara blir bättre och bättre. Är man som jag är svag för tidsresor och superkrafter så har man mycket att hämta där. Dessutom tycker jag att effekterna är välgjorda vilket är ett stort plus. När jag ser serien känner jag att jag blir engagerad i karaktärerna och det är en anledning god som någon att fortsätta titta.

December…  Ja, fyfan.

santa121505.jpg

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Olle said, on december 3, 2006 at 16:50

    Oh, ett inlägg tillägnat mig! Lyste upp min förövrigt sugiga dag.

  2. Johan said, on december 6, 2006 at 12:40

    Kan ju rekommendera House och Dexter som två bra tv-serier till att kolla på =)

  3. trettinian said, on december 6, 2006 at 14:02

    House är helt okej. Dock känner jag inte att den serien har en plot som kräver att man följer den stenhårt.

    Dexter har jag ingen aning om. Ska kolla upp det!


Kommentera

