stoppa matchen

Festhelg

Posted in Allmänt, TV & Film, vänner: by Micke on november 27, 2006

Lönehelgen har förlutit härjad av synd, sprit och en aning våldsromantik. I fredags var det Romonight och det är ju lite av ett lotteri från min sida. Jag har haft roligt där många gånger men jag har även lyckats ha fruktansvärt tråkigt. Tack och lov var det bra och roligt den här gången. Det hänger väl som alltid på sällskap och nivå på fyllan. Sällskapet bestod i det här fallet av Oskar, Olga och Josef samt Sofia som redan var på på plats när vi andra anlände från Oskars förfest. Lite dans, lite sprit och lite naket kan summera kvällen. Inget spektakulärt alls men på det stora hela väldigt trevligt.

I bakfylldimman på lördag eftermiddag lyckades jag även gå på bio och se den där filmen om Marie Antoniette. Klart sevärd men en bit in i filmen försvann tempot och det blev mest segt. Men visst kan jag rekomendera vem som helst att se den. ”Snygg men tråkig” är en beskrivning jag kan instämma i. I alla fall delvis då vissa sekvenser var riktigt bra. Det tände i alla fall klasshatet ytterligare en nivå. Om syftet med filmen på något sätt var att man ska tycka synd om eller bry sig om huvudkraktären så kan jag bara konstatera att det inte fungerade på mig i alla fall.

Senare på lördagen hade jag och Elin våran ”efter-göra-slut-samt-skvallra-lite-om-våra-nya-liv-date”. Det var riktigt trevligt. På något sätt har jag inbillat mig att folk tror det är värsta frostigt mellan mig och Elin men det är långt ifrån sanningen. Vi kommer antagligen bättre överens nu än vi gjorde det sista halvåret vi var tillsammans. Vi konstaterade inför varandra att det är skönt med den nya dekadenta singellivstilen. Efter några timmars skvallrande anslöt Johanna (ett annat ex som jag fortfarande är god vän med) och Howard. Dom drog vidare mot någon privatfest men full och nöjd med kvällens utbyte åkte jag hem till den nya TVn istället för att vakna upp på en soffa i majorna insmörjd i gräddfil.

Det är lyx när johannes väcker en med löfte om pizza. Det är riktig arbetarfrukost minsann. Söndagen i övrigt avnjöts med förflyttningar mellan soffan och sängen.

Kommentera

