stoppa matchen

Brännpunkt Bergsjön

Posted in Allmänt by Micke on november 20, 2006

I lördags var det officiell inflyttningsfest i vårat lilla kollektiv. Spriten var handlad, lägenheten städad och chipsen framställda. Det enda som var lite osäkert var om det skulle dyka upp något folk överhuvudtaget. Uppgiften att dricka upp sprit för 2000kr på tre personer verkade en aning övermäktig men turligt nog började det trilla in en del folk vid halvsjutiden. Första fyllde vi soffan i vardagsrummet, sedan köket och till slut även mitt sovrum. Jag har ingen aning om hur mycket folk det till slut anslöt men jag hann i alla fall inte med att prata ordentligt med alla. Bristen på kommunikation från min sida kan ha berott på att jag stora delar av tiden satt inne på mitt rum under skrivbordet och propagerade Kjell Höglunds storhet. Fyllan blev ganska omfattande precis som planerat. Kom i säng vid en halvsex på morgonen då jag baxade ut de sista gästerna. Efter en lång och fin bakfyllesömn städade jag och Emma (Johannes prioriterade stockholm istället) bort det värsta stöket. Hur som, det var en bra fest och det måste genast göras om. Efter jul eller så. I värsta fall får vi supa ända till påsk. Sakfråga: Varför i helvete köpte vi vaniljvodka?!

Igår var det bakissöndag hemma hos Olle där det målades tennfigurer till tjetjenien-dioramat som ska sättas upp på GothCon nästa år. Med tanke på mitt tempo och mängden figurer som ska färdigställas så är det ju en toppenplan att börja i god tid. Skönt att komma igång med lite figurmålning igen. Jag känner att jag är väldigt ringrostig just nu. Färgen hamnar gärna på sidan av och det blir lite småkletigt. Men jag är snart ikapp igen. Jag är ju bra på det och dessutom är det ju ryssar som jag målar. Till skillnad från allt fantasytjafs är det en befrielse att få fokusera på realism, blod, tanks och ond bråd död.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Oskar said, on november 23, 2006 at 14:42

    ”Varför i helvete köpte vi vaniljvodka?!”
    Det har jag undrat i flera år nu. Det är ju bara brats som dricker vaniljvodka, och Johannes då förstås.


Kommentera

