stoppa matchen

Tråk, tråk, tråk och en gnutta självhat.

Posted in Allmänt by Micke on november 12, 2006

Nä, nu får det fan vara nog. Det händer verkligen ingenting i mitt liv just nu som är särskilt roligt. Jag måste verkligen se till att sysselsätta mig med något vettigt. Men vad? Jag har svårt att uppbåda någon som helst entusiasm för någonting. Jobbet är så mördande tråkigt att jag har gått i den klassiska fällan att verkligen göra något på jobbet bara för att få tiden att gå. Mina övriga hobbys ligger i träda i brist på utrustning och ork. Att ersätta den bössa som stals av tyska tullen i somras är ju lite för dyrt men att skaffa en vanlig standard skulle väl i teorin inte vara helt omöjligt. Men jag orkar inte. Bryr mig inte, vill inte, pallar inte. Vilket inte hller är sant. Jag vill visst. Jag saknar entusiasm och det är ett jävla problem.

Musik då? Samma gamla trötta jävla body som vanligt. Det enda jag lyssnar på nu är gamla Nitzer och lite F242. Hur kul är det egentligen? En ljuspunkt i mörkret är förvisso Tom Waits. Men allvarligt, det är inte Waits jag behöver nu för särskilt ljus kan man ju inte säga att den musiken är. Att jag och Love skulle kunna planera in en session för att göra egen musik känns inte heller så troligt. Viljan finns men då vi inte har någon rutin alls så blir det lätt att man inte kommer att tänka på egen kreativitet när man har tid. Han jobbar väl mest och på helgerna slentriansuper man om man inte jobbar själv.

Problemet är att jag inte har så mycket att klaga på egentligen. Jag tycker boendet fungerar bra. Har ett helt okej socialt liv med kompisar och emellanåt så hamnar man på någon trevlig fest. Men ändå klarar jag inte av att känna mig helt tillfredställd. Någon jävla skit som ligger och gnager är det. Ingen aning om vad dock och det är det som gör mig frustrerad och rastlös. Istället väljer man att resignera.

Ibland sitter jag här och längtar till sommaren och festivalerna som någon annan jävla fjortis som nyss upptäckt folkölsfylla och tonårspetting. Patetiskt och ynkligt. Men man vill ju bara ha roligt.


Peka mig i rätt riktning. Ge mig ett gevär med kikarsikte och ett mål.

Kommentera

