stoppa matchen

Wii! (eller historien om den förslappade veckan)

Posted in Allmänt, lek & spel: by Micke on november 9, 2006

Slog mig just att det inte är lång tid kvar tills släppet av nintendos nya konsol. Underbart måste jag säga. Att en släpptitel är ett helt nytt Zeldaspel är ju bara för bra för att vara sant. Jag måste skaffa en egen TV och en Wii till rummet tror jag…

Är ”äntligen” tillbaka på jobbet efter att mitt immunförsvar slutade fungera där i slutet på förra veckan. Dock blev det inte så många dagar borta från själva jobbet då jag hade en del ledigt enligt schemat. Bra det då det kostar på att ligga hemma på sofflocket (här kan ni tänka er ett långt grinigt utlägg om karensdagar och annat tråkigt men jag är på tok för slö för att skriva något justnu).

Och vilket sofflock sedan. Jag och Johannes har till Emmas förtret alternerat att spela nya Splinter Cell : Double Agent på xbox360. Sjukt snyggt spel. Jag själv har vissa problem med kontrollen men det är väl något man får vänja sig vid. Jag menar dock att det är väldigt svagt av utvecklarna att släppa ifrån sig spel utan att verkligen putsa på den väldigt väsentliga detaljen spelkontroll. Ett spel som till exempel God of War har ju klockren kontroll. Trots att det är i 3d upplever man aldrig några problem med det spelet. Att ens kunna skylla på kontrollen när det går dåligt måste vara ett nederlag för vilken spelutvecklare som helst. Fast det är klart, jag kan ju förstås bli en bättre spelare också.

Utöver det så har jag småspelat Lara Crofts senaste. Lara är ju ingen av mina favoritkaraktärer direkt men spelet är helt okej. Även där har jag invändningar mot kontrollen (Fan, jag anar ett mönster här, det är nog jag som är dålig helt enkelt!). Framledes så dyker Gears of War upp. Det ska bli kul att testa det. Om jag förståt det hela rätt ska det finnas ett bra co-op läge så jag antar att jag och Johannes kommer ha en del att stå i framöver.

Kommentera

