stoppa matchen

Det är den tiden på året.

Posted in Allmänt, fotboll:, GAIS, TV & Film by Micke on november 6, 2006

Nu har jag suttit hemma några dagar med en grov förkylning som gjort mig passiv. Nu får det vara nog med det. Det är inte kul att vara sjuk på den här nivån. Man är tillräckligt frisk för att inse hur tråkigt detär att man inte orkar göra något skojigt. Turligt nog så var mina grannar Olga och Maria över och hängde lite här i helgen. Samtalsämnena landade ofta i politik och cynism. I min värld är cynism något positivt. Om man är cynisk visar det på att man har gjort vissa insikter och om man dessutom kan vara ironisk över det så har man ändå vunnit på något sätt. Vi passade även på att se den utmärkta filmen Boondock Saints igen. Katolskt hat är en fin drivkraft. Själv funderar jag på om det är den vägen man måste vandra tillslut. Inte vad gäller katolicismen kanske men väl vad gäller hatet.

Tråkigt nog hade jag ingen ork att gå på Mono i fredags och Gunnar/Texs fest i Lördags. Det är väl inte alltid så att jag missar allt skoj men ibland känns det som att alla har kul utan mig. Men viljan fanns där, ni får inte tro något annat. Förkylningar är en förbannelse.

Då var den svenska fotbollssäsongen över för den här gången. Elfsborg tog hem spektaklet med en poängs marginal till SolnaAIK. Gott så. GAIS klarade sig kvar i allsvenskan trots den något negativa analys som jag gjorde i våras. Det finns några punkter jag gillar att bli motbevisad på och en utav dom är GAIS uselhet. På det stora hela är jag nöjd vad gäller tiondeplatsen. Vi borde dock ha vunnit några fler matcher. Speciellt den mot Djurgården hemma och Öster borta. Att tappa dom segrarna kändes bittert. Nu ska det bli spännande att se med vilken fingertoppskänsla Roland Nilsson värvar en ersättare till James Keene.

boondock-saints2.jpg

”Do not kill. Do not rape. Do not steal. These are principles which every man of every faith can embrace. These are not polite suggestions, these are codes of behavior, and those of you that ignore them will pay the dearest cost.”

Kommentera

