stoppa matchen

November – En smakstart

Posted in Allmänt by Micke on november 1, 2006

Idag visar sig Göteborg från sin bästa sida. Jag vaknade på tok för sent i morse. Med tanke på vilken policy mitt jobb har angående förseningar så var jag grymt stressad i morse. Väl på spårvagnen noterade jag det uppenbara. Det har snöat. Det är absolut inte tal om något tjock vitt täcke som bäddar in allting i mysighet utan det vi snackar om här är små små pilar av is som gör allt för att penetrera huden. Detta kombinerat med hög salthalt i luften gör att när väl dom små små ispilarna landar på marken så förvandlas dom till slush-puppieliknande sörja. Att röra sig utomhus i Göteborg när det ”snöar” innebär alltså att man har två fiender. Dels det där vassa som ramlar ner från skyn och även snögeggan som gör allt den kan för att suga fast dig i fukten. Underbart helt enkelt.

Tror ni att snöstorm kan påverka mitt jobb i negativ riktning? Jajamen. Det är helt korrekt.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sara said, on november 1, 2006 at 21:36

    Det roliga är att du faktiskt hittat en bild på slush puppies att länka till.


Kommentera

