stoppa matchen

Andra andningen.

Posted in Allmänt, Jobb by Micke on oktober 26, 2006

Puh. En ”lustig” sak med att jobba helg som jag gjorde förra veckan är att man då kan få en väldigt lång sammanhängande period av arbetsdagar. Just den här voltan blev det inte mer än sju dagar i sträck men det har hänt att man jobbat upp till elva dagar i stöten. Det tär kan jag upplysa om. Jag förstår verkligen inte vitsen med det här med tanke på att alla dagar man jobbar utöver dom normala fem arbetsdagarna är så sjukt ineffektiva. När man sitter på sin åttonde raka arbetsdag så blir man ju nästan provocerad av att höra ytterligare ett ”mitt internet fungerar inte”. Toleransen för ren och skär dumhet blir lägre med tiden den också. Lustiga dialekter är även det något man stör sig på enormt. Min personliga topplista just nu är skånska och stockholmska. Dessa två följs tätt av dalmål. Masar och kullor kan låta så sjukt nedvärderande i sitt tonfall. Antagligen är dom inte det men man kan bli skogsförbannad bara dom öppnar käften. Och då är jag ändå uppvuxen i Dalarna. Man kan ju bara tänka sig hur folk med orutin angående Dalarna kan reagera på den illa dolda överlägsna attityd som döljer sig bakom dalmålets något ansträngda ljudbild.

Idag blir det mest att sitta av tiden och invänta helgen. Jag hade sjukt bra samtalsstatistik förra veckan så det är nästan naturligt att förvänta sig en dipp den här veckan. Och en dipp lär det bli med tanke på att jag är helt spräckt på jobbet just nu. Nästa kund som är otrevlig mot mig kommer sannerligen få sina fiskar varma.

Istället för att hålla på med något så tråkigt som att arbeta sitter jag nu och funderar på vad jag ska köpa för mina surt förvärvade pengar. Efter hyra, mat och lite skulder så har jag i alla fall lite kapital att röra mig med. En tanke är ju förstås att spara pengarna till helgen och köpa på mig så mycket Nitzer-merch som möjligt. Å andra sidan, jag har ju redan en tatuering som bevisar men dedikation. Hardcore to the bone. Ett par nya hörlurar kanske? Eller rentutav spara lite pengar? Nah. Det är borgerligt att ha pengar. Dom måste bort.

Kommentera

