stoppa matchen

FireFox 2.0

Posted in Allmänt, Jobb by Micke on oktober 25, 2006

firefox.jpgLäste här om nya firefox 2.0. Som en kille i branschen så kände jag att jag genast var i behov av att ladda ner och testa. Nu sitter jag här och försöker hitta på alla möjliga dumheter för att få skiten att dyka och/eller bugga ur. Verkar dock som att jag inte är tillräckligt mycket humanist för att lyckas den här gången. Vet dock inte om jag är modig nog för att testa antiphishingfunktionen.

På det stora hela känns 2.0 både bättre och snyggare. Lite mer grått, lite stiligare. Det är ju ett betyg gott som något. Tyvär finns det ingen färdig 2.0 version av PimpZilla just nu så det är lite för grått och stiligt för min smak.

Jag vill och hoppas verkligen att den här läsaren fortsätter att öka bland vanliga hemanvändare. Det är påfallande ofta man sitter på jobbet och löser folks ”problem” genom att be dom testa med en annan webläsare. Jag har noll koll på exakt vad det är som gör att FireFox fungerar bättre än den billiga ursäkten till webläsare som är standard på den normale hemanvändarens dator men så länge det fungerar är jag nöjd och glad.

Kommentera

